اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 12, 2016
9:20 یکشنبه، 23ام خردادماه 1395
کد خبر: 77934

سرمایه‌گذاری جدید موزیلا برای ایمن‌سازی نرم‌افزارهای متن‌باز

شرکت موزیلا بنیاد نرم‌افزارهای متن‌باز ایمن (SOS) را راه‌اندازی کرده است تا به شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای متن‌باز امکان دهد به‌ازای پرداخت برای ایمن‌سازی سیستم‌های مختلف کسب درآمد کنند.
 
«کریس ریلِی» مدیر مرکز سیاست‌های عمومی موزیلا توضیح داد بنیاد SOS بخشی از طرح پشتیبانی متن‌باز موزیلا (MOSS) محسوب می‌شود و خدمات خود را برای آن دسته از اپلیکیشن‌هایی ارایه می‌دهد که نیاز به یک دستیار دارند تا بتوانند امنیت خود را در پروژه‌های متن‌باز ارتقا دهند.
 
نرم‌افزار متن‌باز به صورت گسترده توسط شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بسیاری از خدماتی که مورد استفاده قرار می‌دهیم را در اختیار ما قرار گیرند. 
 
سرمایه‌گذاری جدید از اختلالات گسترده‌ای که در آینده در نرم‌افزارهای متن‌باز ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال Hearbleed و Shellshock از جمله نقاط آسیب پذیر در نرم‌افزارهای متن‌باز Bash و OpenSSL محسوب می‌شوند که به سیستم نرم‌افزاری و منابع مربوطه در اپلیکیشن‌های مختلف آسیب می‌رسانند.
 
به گفته این شرکت، موزیلا همچنین یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلاری انجام داده است تا به واسطه آن برنامه‌ها و منابع متن‌باز که به صورت گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شوند، ممیزی شوند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.