اینترنت و شبکه

لبه تکنولوژی

June 15, 2016
17:44 چهارشنبه، 26ام خردادماه 1395
کد خبر: 77980

طراحی Google.com عوض شد

سیستم Material Design هویت بصری شرکت گوگل را نمایان می‌کند، ولی باید توجه داشت مدت زیادی طول می‌کشد تا گوگل طراحی مبتنی بر این سیستم را روی تمام محصولات خود، به‌خصوص خدمات وب مبتنی بر رایانه‌های شخصی اعمال کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با این وجود گوگل تصمیم خود را گرفته است تا این نوع طراحی روی تمام محصولات آن اعمال شود و هم‌اکنون طراحی یاد شده در بزرگترین سرویس اینترنتی این شرکت یعنی Google.com اعمال شده است.

کاربران اینترنتی که در نقاط مختلف جهان سکونت دارند طی چند روز گذشته گزارش‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد طراحی Material Design روی جست‌وجوگر آنها اعمال شده است.

برای این دسته از کاربران به جای آنکه یک سری لینک‌های آبی روی یک صفحه سفید به نمایش درآید، هر یک از نتایج مربوط به جست‌وجوهای انجام شده در کارت‌های سفیدرنگ نمایش داده می‌شود و رنگ زمینه هم خاکستری روشن شده است. از این نظر می‌توان شکل ظاهری نتایج حاصل از جست‌وجو در سایت گوگل را شبیه به سرویس Google Now دانست.

در این تغییرات آیکون مربوط به تنظیمات سایت Google.com هم تغییر کرده است و کاربران یک منو شامل سه بخش مجزا در اختیار دارند که بیشتر شبیه به تنظیمات گوگل در دستگاه‌های موبایلی است.

مهم‌ترین تغییر مربوط به محل انتشار کارت‌های اطلاعاتی و تبلیغات می‌شود که معمولا کاربران آنها را در سمت راست تصویر مشاهده می‌کردند. گوگل پیش‌بینی کرده است که با تغییر محل این اطلاعات کاربران را مجبور می‌کند تا توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.