اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 22, 2016
19:09 چهارشنبه، 2ام تیرماه 1395
کد خبر: 78061

رئیس کمیسیون اینترنت نصر تهران: پیشنهاد تعرفه تلفن ثابت FCPها به دولت/مخابرات در معرض ورشکستگی بود

مسئول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت پیشنهادات خود را در زمینه تعرفه تلفن ثابت مبتنی بر IP به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده‌اند.
 
محمدرضا کریمی بدرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه افزایش تعرفه تلفن ثابت برای مخابرات یک واقعیت بود که می‌بایست اتفاق می‌افتاد، اظهار کرد: تعرفه یک صنعت را اگر بخواهیم تا حدی پایین نگه داریم که شرکت ضررده شود، نهایتا منجر به تعطیلی آن صنعت می‌گردد.
 
وی عنوان کرد: ما خودمان رقیب شرکت مخابرات هستیم و در موارد بسیاری هم اختلاف نظر داریم اما با تعرفه‌ای که پیش از این داشت، می‌بایست بخش تلفن ثابت را تعطیل می کرد.
 
مسئول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تأکید بر اینکه تلفن ثابت یا باید جمع شود یا تعرفه آن جوابگو باشد، گفت: اگر به رفتار کنونی مردم توجه کنید، متوجه می‌شوید که آنها در منزل هم خیلی از تلفن ثابت استفاده نمی‌کنند و در شرکت‌ها نیز بیشترین استفاده از تلفن ثابت مربوط به داخلی‌هاست.
 
او افزود: در این شرایط و زمانیکه عرضه و تقاضا به هم می‌خورد باید با کمک تعرفه، بیزینس را حفظ کرد.
 
کریمی در پاسخ به این سوال که با توجه به ضررده بودن تلفن ثابت، انگیزهای برای شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) برای ورود به این حوزه و رقابت با مخابرات بود؟، گفت: قطعا چنین نبود. البته باید در نظر داشته باشید که مخابرات دارنده یک شبکه قدیمی است در حالیکه اغلب FCPها تکنولوژی‌های جدید مانند VoIP را در دستور کار توسعه تلفن ثابت خود قرار داده‌اند.
 
وی تأکید کرد: تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مخابرات از بخش موبایل در ثابت هزینه نکند؛ این دو بخش باید به شکل جداگانه حسابداری شوند تا دامپینگ اتفاق نیفتد.
 
این دارنده پروانه FCP درباره تعرفه ارائه خدمات ثابت از سوی شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت هم گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در نظر دارد تا تعرفه‌های جداگانه‌ای را برای FCPها مصوب کند زیرا ما امکان ارائه تعرفه فلت را در کل کشور داریم.
 
کریمی افزود: البته اگر مدل تعرفه‌ای را با تکنولوژی هماهنگ نکنیم، قطعا اتفاق خوبی در این حوزه نمی‌افتد و شاید چالش‌های پیشین مجددا ایجاد شود.
 
وی بار دیگر عنوان کرد: شرکت‌های FCP قابلیت ارائه تلفن ثابت روی شبکه IP با یک رنج قیمتی مشخص را دارند و پیشنهادات خود را در زمینه تعرفه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.