اپراتورها

امنیت

امینت

تلفن همراه

July 4, 2016
19:21 دوشنبه، 14ام تیرماه 1395
کد خبر: 78218

وزیر ارتباطات: تخلف کارمند یک نهاد باعث نشر اطلاعات مشترکین ایرانسل شد/ هیچ بحث امنیتی،هک و نفوذ به دیتابیس ایرانسل در میان نیست

وزیر ارتباطات درخصوص رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل، تأکید کرد: اگر ایرانسل چنین کاری انجام داده باشد، تخلف قانونی کرده است.
 
 
محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر برای کاربران ایرانسل، گفت: من از این موضوع اطلاعی نداشتم و اگر ایرانسل چنین کاری انجام داده باشد، تخلف قانونی کرده و لازم است مورد آن بررسی شود چراکه فیس‌بوک و توییتر کلاً در ایران فیلتر است و ایرانسل هم نمی‌تواند آن را باز کند.
 
مسأله نفوذ یا هک اطلاعات ایرانسل در میان نیست
 
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات همچنین در مورد سطح امنیت محل و نحوه نگهداری اطلاعات مشترکان ایرانسل (دیتابیس) و لو رفتن اطلاعات آنها گفت: خبر لو رفتن اطلاعات 20 میلیون مشترک ایرانسل مربوط به دو سال و نیم قبل است که ایرانسل اطلاعات را در یک سی دی به یکی از نهادها داده بود و از آنجا به بیرون درز کرد؛ لذا هیچ بحث امنیتی مطرح نیست.
 
واعظی با رد هک یا نفوذ در دیتابیس ایرانسل به وسیله ربات تلگرامی، تاکید کرد: هیچ مسأله نفوذ یا هک در میان نیست.
 
به گزارش خانه ملت؛ این گفته‌های وزیر اطلاعات در حالی است که معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری یک جوان 19 ساله، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان هکر اطلاعات ایرانسل خبر داده است. این امر پس از شکایت اپراتور مورد نظر به مسئولان دولتی و ارجاع پرونده به پلیس فتا صورت گرفته است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.