امنیت

فناوری اطلاعات

July 6, 2016
14:48 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1395
کد خبر: 78255

دستگیری کلاهبردار تلگرامی در اصفهان

فردی که با معرفی خود به عنوان نماینده فروش یک شرکت توانسته بود در شبکه اجتماعی تلگرام از شهروندی مبلغ 100 میلیون ریال کلاهبرداری کند در عملیات ماموران پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. 
 
در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و اعلام شکایتی مبنی بر اینکه فردی با فریب او در تلگرام مبلغ 100 میلیون ریال از وی کلاهبرداری نموده ،بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 
 
فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد ، در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که خود را نماینده فروش یکی از کارخانجات تولید فولاد معرفی می کرد و من نیز به قصد خرید با وی تماس گرفتم و به عنوان پیش پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال به حسابش واریز کردم اما پس از چند روز از این ماجرا فرد مذکور دیگر تلفن خود را جوابگو نبود. 
 
سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده تشکیل و کارشناسان پلیس فتا با جمع آوری مدارک و اقدامات تخصصی و جستجو در فضای مجازی سرانجام توانستند هویت فرد شیاد که یک زن جوان بود را شناسایی کنند . 
 
این مقام مسئول عنوان داشت‌: با شناسایی متهم ماموران با هماهنگی مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به انجام کلاهبرداری از این شهروند در شبکه اجتماعی تلگرام اعتراف کرد . 
 
سرهنگ کریمی با هشدار به شهروندان برای حفظ هوشیاری بیشتر در انجام معاملات و خریدهای کلان گفت: به کسانی که قصد خرید از فضای مجازی را دارند توصیه می کنیم به هیچ عنوان سراغ شبکه های اجتماعی مجازی نروند، از سایت های قابل اطمینان و دارای نماد الکترونیک خرید استفاده کنند و تا زمانی که جنس درخواستی را مشاهده نکرده اند پولی بابت آن پرداخت نکنند. 
 
این مقام انتظامی تاکید کرد : شهروندان می بایست هنگام ورود به درگاه بانکی از اصلی بودن سایت اطمینان حاصل کنند تا گرفتار سایت های جعلی و فیشینگ نشوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.