رگولاتوری

July 12, 2016
22:15 سه شنبه، 22ام تیرماه 1395
کد خبر: 78315

مجوز نصر تهران، شرط دریافت کارت بازرگانی فعالان ICT شد

سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران با هدف افزایش سطح تعاملات و ارایه خدمات به اعضا، تفاهم‎نامه ای را با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منعقد کرد.
 
براساس این تفاهم نامه که به امضای مشترک رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی تهران رسید، طرفین برای توسعه همکاری‎ها و ارتقای سطح خدمات به اعضای هر دو تشکل تعهد کردند.
 
در این جلسه که صبح روز دوشنبه21 تیرماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، ناصرعلی سعادت، رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، آزاد معروفی عضو هیات مدیره و خزانه دار سازمان، اصغر رضانژاد دبیر سازمان و سید حامد واحدی، خزانه دار اتاق تهران، سیده فاطمه مقیمی، منشی هیات رییسه اتاق تهران و بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران حضور یافتند.
 
در مراسم امضای تفاهم‎نامه سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران و اتاق تهران روسای هر دو تشکل  بر لزوم افزایش سطح تماس و همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران و اتاق تهران تاکید کردند.رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران درخصوص عقد این تفاهم‎نامه گفت:  این تفاهم‎نامه می‎تواند سرآغاز توسعه همکاری‎های اقتصادی هر دو تشکل با یکدیگر باشد. سازمان نظام صنفی رایانه‎ای به عنوان یک تشکل جوان همواره از همکاری و تعامل سازنده با تشکل بزرگی همچون اتاق استقبال کرده است.
 
سعادت با بیان اینکه تمامی صنایع به نحوی با فناوری اطلاعات مرتبط هستند، ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران موفق شده در حرکتی روبه جلو تعامل سازنده ای با دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی برقرار کند. خوشحالیم که هم اکنون این همکاری با اتاق بازرگانی تهران به نحو شایسته ای برقرار شده است. امیدواریم این توافق درنهایت به موفقیت دست‎اندرکاران این صنعت منجر شود.
 
مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ضمن  ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‎نامه میان اتاق تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای بزرگ‎ترین تشکل قانونی و پیش رو در بخش ICT است که موفق شده به‎صورت متمرکز بر حفظ منافع بخش خصوصی در این حوزه فعالیت کند. سازمان تنها تشکل بالنده و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که رییس‎جمهور حکم رییس آن را امضا می‎کند.
 
خوانساری در این رابطه ادامه داد: امیدواریم این همکاری هم برای اتاق تهران و هم برای سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران موثر باشد. اتاق تهران از تمام امکانات خود برای  مشارکت و ارتباطی دوسویه  با سازمان بهره خواهد برد. 
 
 ارایه خدمات ویژه به  فعالان ICT  عضو سازمان و اتاق 
رییس هیات‎مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران درخصوص تاثیر تعاملات  مثبت سازمان و اتاق بر افزایش ارایه خدمات به اعضای هر دو تشکل گفت: با توسعه ارتباط و تبادل اطلاعات میان سازمان و اتاق، نه‎تنها  فرآیند عضویت تجار و فعالان در دو تشکل تسهیل می‎شود، بلکه امکان ارایه خدمات ویژه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اعضای سازمان و اتاق تهران فراهم  خواهد شد.
 
مشاوره های تخصصی ICT  به اعضای اتاق تهران
رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران درخصوص ارایه خدمات مشاوره فناوری اطلاعات و ارتباطات به اعضای اتاق تهران گفت: براساس این تفاهم تجار و فعالان حوزه فاوا اعم از  نرم افزار، سخت افزار، شبکه، اینترنت،  اینترانت و… می‎توانند از خدمات ویژه آموزشی و مشاوره تخصصی این حوزه مطابق قوانین روز ICT برخوردار شوند.
 
 برگزاری نمایشگاه‎ها و همایش‎های حوزه ICT
به گفته رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران موضوع برگزاری نمایشگاه‎ها و همایش‎های مربوط به حوزه ICT با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران و اتاق بازرگانی تهران از دیگر بندهای این تفاهم‎نامه است. سازمان تلاش می‎کند با همکاری اتاق  تسهیلاتی برای حضور اعضای خود و اتاق به منظور شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کند.
 
 تهیه گزارش های آماری در حوزه ICT
سعادت همچنین موضوع تهیه و تدوین گزارش های آماری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر مفاد این تفاهم‎نامه ذکر کرد و گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران قصد دارد از طریق همکاری با بدنه اتاق تهران، گزارش های آماری خود را از فعالیت در حوزه ICT به‎روزرسانی کند.
 
 عضویت در نظام صنفی؛ شرط دریافت کارت بازرگانی
در این نشست مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ضمن  ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‎نامه میان سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران و اتاق تهران گفت: براساس این تفاهم‎نامه، ضرورت دارد متقاضیان کارت بازرگانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از اتاق بازرگانی تهران، مجوز سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران را از پیش دریافت کرده باشند.
 
به گفته خوانساری، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران می‎توانند براساس این تفاهم‎نامه با برخورداری از تخفیف 20درصدی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران عضو شوند. 
 
 جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه ICT
خوانساری همچنین موضوع ارایه تسهیلات و کمک‎های فنی اقتصادی را از دیگر مفاد این تفاهم‎نامه عنوان کرد و گفت: اتاق تهران قصد دارد  در کنار سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران و با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه ICT، تسهیلات و کمک های فنی اقتصادی را از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران جذب کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.