تلفن همراه

گوشی

July 28, 2016
9:24 پنجشنبه، 7ام مردادماه 1395
کد خبر: 78590

گوشی‌های چینی ترکانده‌اند

سازمان تحقیقاتی TrendForce سهم شرکت‌های تولید کننده‌ی موبایل از بازار جهانی را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.
در این اطلاعات گفته شده که شرکت هواوی بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی موبایل در کشور چین است و ۲۱ درصد بازار این کشور را در اختیار دارد. کشور چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های همراه در دنیا است.
 
در ادامه‌ی این آمار مشخص شده که شرکت‌های Oppo و Vivo هم در مکان‌های دوم و سوم بازار کشور چین قرار دارند که به ترتیب ۱۲٫۷ و ۱۰٫۶ درصد بازار این کشور را به دست آورده‌اند. همچنین شرکت‌های لنوو و شیائومی هم در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند که هر کدام آن‌ها هم ۱۰ درصد بازار چین را دارند.
 
کل گوشی‌های تولید شده در کشور چین در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ به ۱۳۹ میلیون دستگاه رسیده که افزایش ۱۳٫۸ درصدی در مقایسه با سه ماهه‌ی قبلی داشته است. سازمان TrendForce گفته که حجم تولید گوشی‌های چینی از حجم تولید دو برند سامسونگ و اپل بیشتر بوده است.
 
اتفاقی که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ هم رخ‌داده بود. همچنین این احتمال وجود دارد که در سه ماهه‌ی سوم امسال حجم تولید گوشی‌های چینی باز هم بیشتر شود.
 
اما در آمار جهانی شرکت سامسونگ همچنان بیشترین سهم بازار موبایل دنیا را در اختیار دارد و شرکت اپل با فاصله‌ی تقریبا زیادی پس از این شرکت قرار دارد. همچنین مشخص شده که شرکت سامسونگ ۷۷ میلیون و شرکت اپل ۴۸ میلیون دستگاه گوشی راهی بازار کرده‌اند.
 
در آمار جهانی شرکت هواوی در مکان سوم، Oppo در مکان چهارم، ال‌جی در مکان پنجم و BBK/Vivo در مکان ششم قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.