بازی

فناوری اطلاعات

August 3, 2016
15:14 چهارشنبه، 13ام مردادماه 1395
کد خبر: 78734

درآمد ۱۰ میلیون دلاری روزانه پوکمون‌ها

بازی «پوکمون گو» به دانلود ۱۰۰ میلیون رسیده و روزانه درآمدی ۱۰ میلیون دلاری دارد.
 
تا امروز بازی پوکمون گو ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده و بنا به گزارش‌هایی که در وب‌سایت تک‌تایمز آمده، این اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده نه تنها به مرحله عظیمی از موفقیت رسیده است، بلکه با گذشت سه هفته از رسمی شدن این بازی روزانه درآمدی بالغ بر ۱۰ میلیون از طریق اندروید و iOS دارد.
 
موفقیت پوکمون گو تاثیر منفی برروی چندانی بر سایر اپلیکیشن‌های صدر جدول مانند بازی‌های کلش آف کلنز (Clash of Clans)، موبایل استرایک (Mobile Strike) و کندی کراش (Candy Crush Saga) نداشته است، این اپلیکیشن‌ها با انتشار پوکمون گو تنها به صورت موقت کاهش درآمد داشتند که چند روز بیشتر طول نکشیده است.
 
مهم تر از اینها، این بازی به نمونه‌ای از واقعیت افزوده تبدیل شده که می‌تواند با بازی موبایلی ترکیب شود و حالا سایر توسعه‌دهندگان ایده خوبی را به دست آورده‌اند که از این فناوری در نرم‌افزارهای دیگر استفاده کنند. بنابراین موفقیت پوکمون گو می‌تواند شروعی برای اپلیکیشن‌های جدیدی باشد که از واقعیت مجازی بهره می‌برند.
 
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد که این اتفاقات با فاصله کوتاهی از این مساله افتاد که پوکمون گو رکوردهای دانلود را شکست و با گذشت ۱۹ روز پس از انتشار به به رقم ۵۰ میلیون دانلود در گوگل‌پلی و ۷۵ میلیون دانلود در اندروید و  iOS رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.