لبه تکنولوژی

August 13, 2016
9:07 شنبه، 23ام مردادماه 1395
کد خبر: 78967

هنرنمایی فناوری چاپ سه بعدی درالمپیک ریو

فناوری چاپ سه بعدی با فراهم کردن امکان تولید پوشاک ورزشی به صورت سفارشی و متناسب با ویژگی های خاص هر ورزشکار، یک گزینه بسیار مناسب برای تولید پوشاک ورزشکاران المپیک محسوب می شود.
 
 
            
 
تهویه مناسب، کاهش دما و مقاومت بالا ویژگی هایی هستند که در هنگام تولید پوشاک ورزشی به طور خاص مورد توجه قرار می گیرند و فناوری چاپ سه بعدی ابزارهای مناسبی را برای این منظور فراهم می کند. 
 
در حال حاضر فناوری چاپ سه بعدی قابلیت جایگزینی با روش های تولید انبوه را ندارد؛ اما امکان تولید پوشاک سفارشی با قابلیت های ویژه را فراهم می کند. همین قابلیت موجب افزایش محبوبیت این فناوری شده و با افزایش استقبال ورزشکاران از محصولات تولید شده توسط این فناوری، شرکت های تولید کننده پوشاک ورزشی هم تولید محصولات جدید را با استفاده از این فناوری آغاز کردند. برخی از این محصولات عبارتند از:
 
– کفش ورزشی مخصوص دو و میدانی محصول شرکت Nike که با استفاده از چاپ سه بعدی سیلیکون امکان جریان یافتن هوا را در اطراف پای ورزشکار فراهم می کند.
– لباس شنای شرکت Adidas که با استفاده از اسکنرهای سه بعدی ساخته شده است.
– لباس دوچرخه سواری شرکت Assos که با استفاده از فناوری سه بعدی برای ورزشکاران آمریکایی ساخته شده است.
– کفش دو و میدانی Hyperions محصول شرکت Brooks که با استفاده از فناوری سه بعدی طراحی و ساخته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.