سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 13, 2016
14:54 شنبه، 23ام مردادماه 1395
کد خبر: 78989

فاکس‌کان به قیمت ۳٫۸ میلیارد دلار شارپ را خرید

حدود چند سال پیش بود که شنیدیم اپل به شرکت شارپ، پیشنهادی یک میلیارد دلاری داده بود تا کارخانه‌های ساخت صفحه‌ی نمایش‌اش را پیشرفت دهد و صفحه‌های آیفون را بسازد. با این حال، شارپ به مشکلات مالی سنگینی برخورد کرد و صفحه‌های نمایش خوب‌اش هیچ وقت در آیفون‌ها و آیپدها استفاده نشدند. به تازگی، فاکس‌کان، که از کارخانه‌های سازنده‌ی آیفون است، موفق شده برای خرید شارپ به توافق برسد.
 
انتظار می‌رود تا با کمک فاکس‌کان و بودجه‌ی اپل، شارپ بتواند در ساخت صفحه‌های نمایش آیفون‌های آینده، نقش بزرگی داشته باشد.
شرکت فاکس‌کان شارپ را به قیمت ۳٫۸ میلیارد دلار خریداری کرده است. در حال حاضر، فاکس‌کان با در دست داشتن ۶۶ درصد از سهام‌های فاکس‌کان، کنترل این شرکت را به دست گرفته است. شرکت شارپ، یکی از بهترین سازنده‌های صفحه‌ی نمایش در دنیا است و گوشی‌های بدون لبه‌ی این شرکت، در ژاپن محبوبیت زیادی دارند.
 
طبق گزارش‌های منتشر شده، تخصص شارپ در ساخت صفحه‌های نمایش، به فاکس‌کان کمک خواهد کرد تا آیفون‌های اپل را که از صفحه‌های OLED استفاده خواهند کرد، بسازد. البته شرکت شارپ در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار ندارد و نمی‌تواند صفحه‌های نمایشی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند، به همین دلیل تا به راه افتادن دوباره‌ی شارپ، اپل احتمالا به سامسونگ برای ساخت صفحه‌های نمایش آیفون روی خواهد آورد.
 
با این حال، انتظار می‌رود تا با کمک فاکس‌کان و بودجه‌ی اپل، شارپ بتواند در ساخت صفحه‌های نمایش آیفون‌های آینده، نقش بزرگی داشته باشد. شرکت شارپ هم‌چنین حق ساخت تکنولوژی IGZO را در اختیار دارد که به کمک آن، صفحه‌های نمایش گوشی‌های شارپ طوری ساخته می‌شوند که مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و در مصرف باتری، صرفه‌جویی بسیاری می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.