اپلیکیشن

تلفن همراه

August 20, 2016
9:25 شنبه، 30ام مردادماه 1395
کد خبر: 79143

تشخیص افسردگی با اینستاگرام!

محققان آمریکایی الگوریتمی را برای شبکه اجتماعی اینستاگرام طراحی کرده اند که می تواند از روی عکس افراد به ویژگی روحی آنها پی برد.
محققان دانشگاه هارواد آمریکا الگوریتمی را طراحی کرده اند که با نگاه کردن به عکس افراد در شبکه اجتماعی اینستاگرام می توان از وضعیت روحی آنها با خبر شد.
 
محققان آمریکایی متوجه شدند که رابطه ای بین استفاده از رنگ و وضعیت روحی کاربران در عکس های اینستاگرام آنها وجود دارد.  
 
در واقع افرادی که افسرده هستند در صفحات خود از تصاویر تیره تر و رنگ های خاکستری بیشتری نسبت به افرادی که بیماری روحی ندارند، استفاده می کنند.
 
همچنین کاربرانی که عکس های خود را با نرم افزارهای خاصی به رنگ های سیاه و سفید تبدیل می کنند، به نوعی با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.
 
نقطه مقابل افرادی هستند که در عکس های اینستاگرام خود، تصاویر رنگی و روشنی را انتخاب می کنند که می توان گفت این دسته از کاربران به لحاظ روحی دچار بیماری افسردگی نیستند.
 
محققان «هاروارد» با در اختیار گذاشتن پرسشنامه و همچنین قرار دادن ۱۰۰ عکس در طیف مختلفی از رنگ ها و طراحی ها در میان کاربران متعدد اینستاگرام متوجه شدند که تمایل افراد افسرده به استفاده از رنگ های تیره بیشتر است.
 
در حقیقت محققان دریافتند که افزایش سایه رنگ و کاهش درخشندگی و میزان خلوص رنگ تصویر از جمله نشانه های افسردگی در کاربران اینستاگرام است.
 
با استفاده از اطلاعات بدست آمده، الگوریتمی طراحی شده که با نگاه کردن به تصاویر افراد در ۷۰ مورد قادر به تشخیص درست افسردگی در کاربران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.