اپراتورها

تلفن همراه

August 23, 2016
15:01 سه شنبه، 2ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79248

اتحاد شرکت‌های فناوری برای مقابله با تماس‌های خودکار تلفنی

بیش از 30 شرکت فناوری و مخابراتی از همکاری با دولت آمریکا برای مقابله با تماس های تلفنی خودکار از پیش ضبط شده خبر دادند. این تماس های تبلیغاتی موجب آزار و اذیت فراوان کاربران می شود.
 
از جمله شرکت های بزرگی که به منظور اجرای این طرح با یکدیگر همکاری می کنند می توان به گوگل، ای تی اند تی، وریزون، کامکست، بلاک بری، بی تی، Charter Communications، Frontier Communications، ال جی، مایکروسافت، نوکیا، سامسونگ، کوآلکوم، Sirius XM، تی موبایل و غیره اشاره کرد.
 
اتحاد مذکور Robocall Strike Force نام گرفته و اولین نشست اعضای آن با اعضای کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به تازگی برگزار شده است.
 
قرار است این گروه گزارش خود را تا 19 اکتبر به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ارائه کند تا بر مبنای آن ابزاری جدید و برنامه هایی تازه برای مقابله با این نوع تماس های مزاحم به کار گرفته شود.
 
در اولین گام برای شناسایی هویت و شماره عوامل این نوع تماس ها تلاش می شود تا شماره های مربوط به آنان بلوکه شود و عوامل این کار در فهرست سیاه قرار بگیرند. صاحبان این نوع شماره ها که باعث مزاحمت تلفنی تبلیغاتی می شوند امکان تماس با نهادهای دولتی، بانک ها و غیره را هم از دست خواهند داد.
 
در سال های اخیر استفاده از فناوری تماس خودکار تبلیغاتی برای انتشار پیام های مختلف و آگهی افزایش یافته و تنوع و کثرت این نوع تماس ها باعث نارضایتی کاربران تلفن های همراه و ثابت شده است. البته با استفاده از روش های پیچیده مورد استفاده عوامل این تماس ها مقابله با آنها کار چندان ساده ای نیست.
 
قرار است برای اجرای این طرح شرکت های مخابراتی، برنامه نویسان، طراحان شبکه، دولت آمریکا و نخبگان حوزه فناوری با یکدیگر همکاری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.