بازی

فناوری اطلاعات

August 24, 2016
15:32 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79291

بازی‌های پلی‌استیشن۳ را روی کامپیوتر بازی کنید

چند روز پیش طبق شایعه‌ای شنیدیم که قرار است سرویس PlayStation Now به کامپیوتر بیاید؛ سونی دیروز رسما با تایید این خبر، گفت که نه تنها می‌خواهند این سرویس را روی کامپیوتر راه بیاندازند، بلکه قرار است یک دانگل برای اتصال بی‌سیم دسته‌ی پلی‌استیشن۴ به کامپیوتر هم عرضه کنند.
 
با استفاده از سرویس PlayStation Now می‌توانید مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های پلی‌استیشن۳ و پلی‌استیشن۲ را به صورت استریم شده بازی کنید. بازی‌های بزرگ و زیادی هم روی این سرویس موجود هستند؛ طوری که از امروز به بعد، امکان انجام باز‌ی‌هایی مثل مجموعه‌‌ی «آنچارتد»، «خدای جنگ» یا «رتچت و کلنک» روی کامپیوتر ممکن خواهد شد. در حال حاضر سرویس PlayStation Now بیش از ۴۰۰ بازی دارد.
 
 
در کنار این سرویس، سونی هم‌چنین از دانگل DualShock 4 Wireless Adapter رونمایی کرده است. این دانگل USB که قرار است با قیمت ۲۵ دلار عرضه شود، به کاربران کامپیوتر اجازه می‌دهد تا دسته‌ی پلی‌استیشن۴ را به صورت بی‌سیم به کامپیوتر متصل کنند. البته سونی گفته است که اصلا الزامی به خرید این دانگل وجود دارند و افراد می‌توانند خودشان با استفاده از یک کابل USB دسته‌ی پلی‌استیشن۴ را به کامپیوتر وصل و از آن استفاده کنند.
حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم‌افزار PlayStation Now روی کامپیوتر از این قرار است:
 
ویندوز ۷ به بعد
پردازنده‌ی Intel Core i3 یا AMD 10
دو گیگابایت حافظه‌ی RAM
پورت USB و کارت صدا
برای استفاده از سرویس PlayStation Now به اینترنتی با حداقل سرعت پنج مگابیت در ثانیه نیاز دارید. این سرویس در حال حاضر برای کامپیوتر در اروپا راه افتاده است و احتمالا به زودی می‌توانید از آن در تمام کشورهای دیگر هم استفاده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.