باندپهن

باندپهن ثابت

September 1, 2016
8:29 پنجشنبه، 11ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79486

دیدار واعظی با وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی/امضاء سند همکاری های مشترک در حوزه ارتباطی، مخابراتی و پستی

در دیدار واعظی با وزیر ارتباطات کره ، وزرای دو کشور سند همکاری مشترک در حوزه ارتباطی، مخابراتی و پستی را امضاء کردند و همزمان سند همکاری های فنی مشترک بین شرکت سامسونگ و مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به امضا مسئولین رسید.
 
محمود واعظی  که در راس هیاتی از مسئولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های خصوصی ارتباطی و اپراتورهای کشور به کره جنوبی سفر کرده است با همتای خود  جوی یان گی وزیر علوم و ارتباطات و برنامه ریزی این کشور دیدار و گفتگو کرد 
 
محمود واعظی در این ملاقات ضمن برشمردن زمینه همکاری های متنوع و گسترده بین بخش دولتی و خصوصی دو کشور و همچنین دیدارهای صورت گرفته شرکت های ایرانی با همتایان و شرکت های کره ای بر افزایش سطح همکاری ها بین دو کشور تأکید کرد.
 
وی همچنین با اشاره به همکاری های گذشته دو کشور و سندهایی که بین طرفین به امضا رسیده است، گفت: با توجه به سرعت رشد تکنولوژی برای زمینه های همکاری های گذشته باید چارچوب جدیدی را تعریف و تعیین کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ادامه اظهار کرد: تأکید ما بر این است که مفاد این توافقات اجرا شود و در کنار آن حمایت و پشتیبانی دولت کره جنوبی از شرکت های کره ای در زمینه هایICT،IT و همکاری های فضایی و ماهواره ای می تواند در مسیر محقق شدن توافقات موثر باشد.
 
وی با بیان اینکه شرکت های ایرانی آماده مشارکت با کلیه شرکت های کره ای هستند بیان کرد: معتقدیم که دو کشور با ظرفیت های موجود می توانند مکمل یکدیگر باشند.
 
واعظی تصریح کرد: ایران مستعد سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزهICT است و با توجه به نیروی جوان و متخصص خود در حوزه های جدید تکنولوژی، می تواند تأثیر زیادی را در بازارهای منظقه داشته باشد.
 
وزیر علوم کره جنوبی ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور کره در ماه می به ایران اعلام کرد: کره جنوبی آماده اجرای دستورات روسای جمهوری دو کشور برای همکاری در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه ارتباطات و مخابرات است.
 
وی افزود: یقیناً با اراده و فضای موجود بین دو کشور شرکت های کره ای همواره ایران را به عنوان یک شریک قابل قبول و متعهد ارزیابی کرده اند و ما می توانیم به همکاری ادامه بیش از قبل ادامه دهیم.
 
وزیر علوم و ارتباطات و برنامه ریزی کره جنوبی در ادامه با اشاره به مفاد سند امضا شده بین طرفین اعلام کرد: مکانیزم پیگیری توافقات با تشکیل کمیته کار تخصصی و ارائه گزارش به وزرا می تواند در تسریع امور تأثیر گذار باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین اجلاس کارگروه تخصصی تا پایان سپتامبر در ایران برگزار می شود.
 
گفتنی است در پایان این جلسه وزرای دو کشور سند همکاری مشترک در حوزه ارتباطی، مخابراتی و پستی را امضاء کردند و همزمان سند همکاری های فنی مشترک بین شرکت سامسونگ و مرکز پژوهشگاه های تحقیقاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا مسئولین مربوطه رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.