تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

September 5, 2016
10:25 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79602

با IFA 2016/ رقابت ساعت های هوشمند در آیفا 2016

ساعت هوشمند شرکت ایسوس با باتری کم مصرف و ساعت هوشمند شرکت فسیل با قابلیت اندازه گیری ضربان قلب و میزان فعالیت کاربر، از مهمترین فناوری های پوشیدنی ارایه شده در نمایشگاه آیفا 2016 بودند.
 
 
فناوری های پوشیدنی یکی از مهمترین نقاط قوت نمایشگاه آیفا 2016 است. ساعت های هوشمند با قابلیت های متفاوت در این نمایشگاه رونمایی شدند.
 
*** رونمایی از ساعت هوشمند ZenWatch محصول شرکت Asus
ساعت ZenWatch محصول شرکت Asus یکی از اولین تجهیزات پوشیدنی است که از تراشه های Snapdragon 2100 محصول شرکت Qualcomn استفاده کرده است. بنابر این کارآیی باتری آن تا 25 درصد افزایش یافته و با بهره مندی از فناوری HyperCharge سرعت شارژ آن نیز کاهش چشمگیری یافته است. در واقع 60 درصد از ظرفیت باتری این ساعت تنها در 15 دقیقه شارژ می شود.
 
این ساعت هوشمند مجهز به یک نمایشگر 1.39 اینچی OLED AM با وضوح تصویر 400 در 400 پیکسل است. این ساعت 9.95 میلیمتر ضخامت دارد و در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری عرضه شده است. 
 
***رونمایی از ساعت هوشمند شرکت Fosil
شرکت Fosil از یک ساعت هوشمند اندرویدی موسوم به Q Wander رونمایی کرد که ضخامت بسیار کمی دارد و به طور خاص برای زنان طراحی و تولید شده است. این ساعت هوشمند، ضد آب است و قابلیت اندازه گیری ضربان قلب و میزان فعالیت کاربر را دارد و گزارشاتی را از فعالیت بدنی کاربر به صورت هفتگی تهیه می کند. چند پس زمینه پیش فرض در این ساعت هوشمند وجود دارد که می توان در طول روز یا بسته به موقعیت برای شخصی سازی نمایشگر، از آن ها استفاده کرد. 
 
این ساعت از یک پردازنده Snapdragon 2100 بهره می برد و علاوه بر گوشی های اندرویدی با گوشی iPhone نیز سازگار است. برای شارژ باتری از یک صفحه مغناطیسی استفاده می شود که به پشت ساعت می چسبد. 
 
قیمت این ساعت هوشمند از 295 دلار آغاز می شود و بسته به جنس بند آن متفاوت است. 
نمایشگاه آیفا یکی از معتبرترین نمایشگاه های تجهیزات الکترونیکی است که در آن بهترین گوشی های هوشمند، انواع تبلت، کامپیوترهای شخصی، تلویزیون ها و تجهیزات پوشیدنی معرفی و رونمایی می شوند. تاریخ برگزاری این رویداد دوم تا هفتم سپتامبر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.