تلفن همراه

گوشی

September 5, 2016
11:37 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79608

سامسونگ به حریف باخت

شرکت سامسونگ به دلیل انفجار باتری Galaxy Note 7 فرصت رقابت را از دست داد و میلیون ها کاربر که آماده جایگزین کردن گوشی های قبلی خود بودند، اکنون به محصول جدید اپل چشم دارند.
 
شرکت سامسونگ اعلام کرد به دلیل مشکلات مربوط به باتری Galaxy Note 7 فعلا عرضه این محصول را متوقف می کند. این شرکت، همچنین فراخوانی را برای استرداد و تعویض گوشی های به فروش رفته منتشر کرد. 
 
1470216232922.jpg
شرکت سامسونگ دو هفته قبل Galaxy Note 7 را به بازار عرضه کرد و در این مدت کوتاه حدود 2.5 میلیون دستگاه از آن به فروش رفت. اکنون زمان بسیار حساسی برای شرکت سامسونگ محسوب می شود، زیرا از یک طرف شرکت اپل در شرف رونمایی از جدیدترین گوشی iPhone است و از طرف دیگر مشکلات باتری Galaxy Note 7 تمام موفقیت سامسونگ را در فروش این گوشی هوشمند، تحت الشعاع قرار داده و وجهه این شرکت بزرگ را خدشه دار کرده است. 
 
این اولین بار نیست که سامسونگ در تولید سری محصولات Note دچار مشکل می شود. سال گذشته کاربران از مشکلاتی که در پی جاگذاری اشتباه قلم در گوشی Note5 ایجاد می شد، شکایت داشتند. 
 
پیش از این، عرضه ردیاب شرکت Fitbit Force و تبلت Shield محصول شرکت Nvidia نیز به دلیل اشکالات فنی متوقف شده است. شرکت اپل نیز در سال 2010 با بحران مشابهی روبه رو شد و کاربران گوشی iPhone 4 به دلیل غیرفعال شدن ناگهانی آنتن خارجی این گوشی، از عملکرد آن ناراضی بودند. شرکت اپل میلیون ها دلار صرف تولید قطعات محافظ و قاب های جدید کرد، اما هرگز گوشی های خود را مسترد نکرد. اما جریان استرداد و جایگزینی گوشی های Galaxy Note 7، امری پیچیده و بسیار دشوار است. این شرکت هنوز راهکار مناسبی را برای اجرای فرآیند جایگزینی گوشی ها ارائه نکرده است، اما واضح است که در جریان جمع آوری جدیدترین محصول خود از قفسه فروشگاه ها، متحمل خسارات سنگینی خواهد شد. 
 
تحلیلگران معتقدند با این اتفاق ناخوشایند، شرکت سامسونگ فرصت را از دست می دهد و میلیون ها کاربر که آماده جایگزین کردن گوشی های قبلی خود بودند، اکنون به محصول جدید اپل چشم دارند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.