بازی

فناوری اطلاعات

September 5, 2016
12:25 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79611

گیمرهای ایرانی نیازمند حمایت و توجه دولتی

یک‌ گیمر ایرانی، با بیان اینکه گیمرها با کمی حمایت و توجه دولتی، می‌توانند حرف زیادی برای گفتن داشته باشند، از منفعت مطرح شدن بازی‌سازان ایرانی در جهان سخن گفت.
 
نوید برهانی با تاکید بر منفعت مطرح شدن بازی‌سازان ایرانی در جهان بیان کرد: با مطرح شدن بازی‌سازان ایرانی در جهان، ایران شناخته می‌شود و کشورهای مختلف متوجه می‌شوند که سطح گیمرها در ایران بالاست، زیرا حتی زمانی که من قهرمان جهان شدم در خارج از ایران فکر نمی‌کردند که چنین امکاناتی در کشور ما وجود داشته باشد، چه برسد به اینکه ما قهرمان جهان شویم. چیزی شبیه به المپیک که وقتی از ورزش حمایت می‌کنند، علاوه بر افتخار برای ورزشکار برای کشور هم افتخار کسب می‌شود.
 
برهانی با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از لیگ مسابقات رایانه‌ای اظهار کرد: این حمایت‌ها باید ادامه‌دار باشد. دو سال پیش من قهرمان دنیا شدم و سال گذشته دوستم مقام چهارم دنیا را کسب کرد. این نشان می‌دهد با کمی حمایت و توجه دولتی، گیمرها می‌توانند حرف زیادی برای گفتن داشته باشند و ما می‌توانیم مقام‌های بسیار عالی در سطح دنیا کسب و نگاه‌ها را به سمت ایران جلب کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گیم در دنیا جز پرسودترین صنعت‌هاست و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بازگشت خیلی زیادی داشته باشد و در همه جای دنیا توجه خاصی به این موضوع وجود دارد، در حالی که حالا علی‌رغم حمایت‌های اولیه و ابتدایی، مقام‌های بسیار بالای جهانی در دست ایرانیان است.
 
این گیمر با اشاره به زمینه قهرمانی در جهان و رده سنی بازی‌ها گفت: برای شرکت در مسابقات رده سنی خاصی مطرح نیست، اما معمولا قهرمانان از سنین ۲۰ تا ۲۸ سال هستند. وقتی من وارد بازی شدم و تمرین کردم، موفق شدم بر حریف‌های خوبی در ایران غلبه کنم و حس کردم با تمرین‌های مرتب و حرفه‌ای دست یافتن به قهرمانی جهان ممکن است.
 
برهانی با تاکید بر منفعت مطرح شدن بازی‌سازان ایرانی در جهان بیان کرد: با مطرح شدن بازی‌سازان ایرانی در جهان، ایران شناخته می‌شود و کشورهای مختلف متوجه می‌شوند که سطح گیمرها در ایران بالاست، زیرا حتی زمانی که من قهرمان جهان شدم در خارج از ایران فکر نمی‌کردند که چنین امکاناتی در کشور ما وجود داشته باشد، چه برسد به اینکه ما قهرمان جهان شویم. چیزی شبیه به المپیک که وقتی از ورزش حمایت می‌کنند، علاوه بر افتخار برای ورزشکار برای کشور هم افتخار کسب می‌شود.
 
وی با اشاره به حمایت‌ها و امکانات بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان گفت: اگر دولت از مسابقات حمایت کند انگیزه‌ها برای استقبال از سطح حرفه‌ای بیشتر  و بازیکنان سطح بالای ایرانی به جهان معرفی می‌شوند.
 
این گیمر با بیان اینکه سطح مسابقات لیگ بسیار بالاست، افزود: درواقع این بازی‌ها تفاوت چندانی با مسابقات جهانی ندارد. البته این مسابقات سالی یک‌بار برگزار می‌شود و گیمرها یک سال تمرین می‌کنند و انتظار می‌کشند تا مسابقات برگزار شود که نهایتا یک جایزه و یا اعزام به یک تورنومنت جهانی است، در حالی که اگر این مسابقات بیشتر باشد و حمایت‌ها گسترده شود، گیمرها می‌توانند به عنوان یک شغل به این بازی‌ها نگاه کنند و همانند کشورهای دیگر به صورت کاملا حرفه‌ای بازی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.