بازار سرمایه

September 10, 2016
8:13 شنبه، 20ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79709

بزرگترین خدمات دهنده اینترنت صکوک منتشر می کند/ شاتل بورسی می شود

محمدرضا محسنی، مدیرعامل سمات در دیدار با اعضای هیات مدیره شاتل گفت: خوشبختانه تمایل شرکت ها برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه افزایش چشم‌گیری یافته است.
 
وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ماهان خرداد سال جاری ۲۱۰ میلیارد تومان اوراق اجاره در فرابورس منتشر کرد که بیش از ۱۶ برابر تقاضا در سامانه معاملات ثبت شد و تمام این اوراق در کسری از ثانیه به فروش رفت.
 
محسنی با بیان اینکه یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه در سال ۹۵، تسریع تامین مالی بنگاه های اقتصادی است، گفت: شرکت شاتل می تواند با انتشار اوراق اجاره و یا مرابحه، بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه تامین کند.در این راستا، کارشناسان شرکت سپرده گذاری همکاری های لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.
 
مدیرعامل سمات خاطر نشان کرد: شرکت های سیمان شرق، قطار مسافربری جوپار، رایتل، ماهان، فولاد مبارکه اصفهان و بانک مسکن در سال ۹۵ بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اوراق مختلف در بازار سرمایه منتشر کرده اند و شاتل می تواند به عنوان هفتمین شرکت صکوک در این بازار عرضه کند.
 
سید شجاع الدین میر طاووسی عضو هیات مدیره شاتل نیز گفت: این شرکت برای توسعه فعالیت های خود نیازمند منابع مالی جدید است که امیدواریم بتوانیم از طریق بازار سرمایه این منابع را تامین کنیم.
 
وی ادامه داد: برنامه ریزی شاتل انتشار ۱۰ میلیارد ریال صکوک در ۵ مرحله است که امیدواریم فرآیند عملیاتی آن هر چه سریعتر آغاز شود.
 
وی یکی از برنامه های مهم گروه شرکت های شاتل را ورود به بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: بررسی و مطالعات لازم در این زمینه در حال انجام است تا شرایط برای حضور این شرکت در این بازار مهیا شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.