تلفن همراه

گوشی

September 11, 2016
14:48 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79732

آیفون ۷ و آی‌واچ، ضدآب و شگفتی‌ساز+تصاویر

با به سر رسیدن انتظارها برای رونمایی از مدل جدید آیفون و آی‌واچ، آیفون ۷ و نسل دوم ساعت اپل، با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید پا به عرصه گذاشتند.
 
شرکت اپل آیفون ۷ را با دوربین‌هایی با رزولوشن بالا و بدون جک هدفون در رویداد سالانه‌اش آشکار کرد، اگرچه بزرگ‌ترین شگفتی این رویداد استفاده از بازی‌ ۳۰ ساله نینتندو یعنی سوپر ماریو در این گوشی هوشمند است.
 
 
در حالی که سهام اپل تقریبا تغییری نداشت، سهام نینتدو حدود ۲۹ درصد افزایش یافت و سرمایه‌گذاران امیدوارند سوپر ماریو بازی موبایلی دیگری از این شرکت ژاپنی در کنار بازی معروف پوکمون‌گو شود.
 
 
بخش زیادی از سخنرانی تیم کوک -مدیر عامل اپل- به جزئیات تکنیکی درباره‌ عکاسی، هدفون‌های بی‌سیم، بازی‌های نینتندو و نسخه جدید ساعت اپل با بدنه سرامیکی اختصاص یافت.
 
 
بزرگ‌ترین پیشرفت‌های گوشی آیفون توسط اپل و در توییت‌هایی که ارسال کرده بود پیش از سخنرانی کوک لو رفت، اما این شرکت پیام‌ها را حذف کرد.
 
اپل در دو فصل مالی اخیر خود کاهش فروش را گزارش داده بود که گمانه‌ها و شک و تردید را برای آیفون ۷ افزایش داد.
 
 
البته بعضی از مصرف‌کنندگان و تحلیل‌گران در انتظار رسیدن سال ۲۰۱۷ و رونمایی از آیفون ۸ هستند، زیرا سال آینده دهمین سالگرد آیفون به حساب می‌آید.
 
 
اپل فناوری گوشی‌هایش را با قابلیت‌های جدید از دوربین گرفته تا دکمه هوم با قابلیت حسگر ارتقاء داده است.
 
 
معروف‌ترین شرکت فناوری دنیا اعلام کرده که آیفون ۷ یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی زوم دارد و قیمت آن از ۶۴۹ دلار، مانند قیمت نمونه قبلی خود ۶S، آغاز می‌شود، در حالی که نسخه آیفون ۷ پلاس از ۷۶۹ دلار آغاز شده و از دو دوربین با لنز تله‌فوتو و زوم برخوردار است.
 
 
اپل همان‌طور که انتظار می‌رفت همچنین جک هدفون را از هر دو نسخه جدید خود حذف کرده است و هدفون‌های جدیدی که این شرکت فراهم کرده، از همان پورت شارژ استفاده می‌کنند که با بسیاری از هدفون‌های بدون آداپتور دیگر سازگار نیست.
 
 
این گوشی‌ها همچنین با هدفون‌های بی‌سیم جدید اپل که ایرپاد (AirPod) نامیده می‌شود کار می‌کند و این ایرپادها در اواخر اکتبر با قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس عموم خواهند بود.
 
 
اپل حذف جک هدفون را آغازی برای حرکت به سمت آینده بی‌سیم در نظر گرفته و همچنین خلاص شدن از این جک هدفون فضا را برای بلندگوهای استریو افزایش داده است.
 
 
این گوشی‌های جدید فروش خود را در بازارهای بزرگ شامل آمریکا و چین از ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) آغاز می‌کند.
 
 
اپل همچنین اعلام کرده نسل دوم ساعت‌هایش با قابلیت ضد آب از تاریخ ۱۶ سپتامبر در ۲۵ کشور در دسترس خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.