اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

September 13, 2016
11:59 سه شنبه، 23ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79781

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد: برنامه‌ریزی برای ادغام همراه اول و مخابرات/ مخابرات استانها ادغام شدند

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار خبر داد.
 
صبح امروز در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، رسول سراییان گفت: امروز در دنیا مشترکان خدمات ICT به دنبال سادگی هستند و برای این‌که سهم بیشتری در بازار داشته باشیم بهترین راه آن است که خدمات مختلف را به شکل یکپارچه ارائه کنیم.
 
وی در عین حال اظهار کرد: برهمین اساس چشم‌اندازی برای فعالیت‌های شرکت مخابرات تا سال ۱۴۰۰ طراحی شده که براساس این چشم‌انداز طی سال جاری و سال آینده بحث یکپارچه‌سازی شرکت‌های مخابرات استانی پیگیری خواهد شد و پس از آن در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بحث یکپارچگی شرکت همراه اول و مخابرات را دنبال خواهیم کرد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی شرکت‌های مخابرات استانی، اظهار کرد: ادغام ۳۰ شرکت با یکدیگر برای اولین‌بار است که در کشور رخ می‌دهد، اما باید توجه داشت که روند یکپارچه‌سازی و ادغام شرکت‌های مختلف در دنیا امری آغاز شده محسوب می‌شود تا بدین ترتیب شرکت‌ها بتوانند تجربیات و شرایط بهتری را داشته باشند.
 
سراییان همچنین در صحبت‌های خود به بحث شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اکنون مردم بدون آنکه ریالی هزینه بپردازند از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اما برای همین خدمات تا چندی پیش مردم هزینه می‌پرداختند. اکنون باید قبول کنیم که درآمدهای همراه اول از محل پیامک‌ها کاهش یافته و مردم در نهایت به دنبال ساده‌سازی امور هستند.
 
وی همچنین اظهار کرد: اکنون شبکه‌های اجتماعی خارجی به سادگی از بازار ایران استفاده کرده و هیچ نظارتی برروی کار آنها صورت نمی‌گیرد، اما ما برای فعالیت در ایران با دشواریهای متعدد مواجه بوده و هزینه‌های بسیاری داریم. برهمین اساس شاید رقبای داخلی قابل مدیریت باشند، اما هیچ نظارتی بر روی کار سرویس‌های خارجی وجود ندارد و این مساله طی سال‌های اخیر ما را دچار مشکل کرده و سهم بازار ما را نصیب رقبای خارجی کرده است.
 
وی ادامه داد: در حوزه ICT نیز بحث ساده‌سازی دنبال می‌شود و همه به سمت دیجیتال می‌روند و حال جای سوال است که در چنین شرایطی شرکت مخابرات چگونه اقدام خواهد کرد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که اگر بپذیریم چهار درصد سرانه ناخالص ملی سهم ICT می‌شود می‌توانیم بازاری با ارزشی حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان در اختیار داشته باشیم، اما اکنون بنابر آمارهای رسمی ارزش بازارهای ICT  کشور حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین اگر در نظر بگیریم که با توجه به این‌که یک درصد جمعیت دنیا را داریم برای این بازار این امکان وجود دارد که یک درصد بازار ICT جهان را در اختیار داشته باشد که رقمی معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.
 
سراییان با بیان این‌که مردم به دنبال دسترسی آسان در تمامی نقاط هستند، گفت: ما هم باید تلاش کنیم خدمات خود را به گونه‌ای به مردم ارائه کنیم علاوه بر پوشش دادن تمام نیازهای آنها تنها یک قبض به دست مشترک برسد.
 
وی اظهار کرد: برهمین اساس ساده‌سازی روند نقش بسیاری در رضایت مشترکان خواهد داشت و ما طبق مطالعات صورت گرفته نقشه راهی را برای سال ۱۴۰۰ طراحی کرده‌ایم که طبق این نقشه راه امسال و سال آتی مقدمات یکپارچه‌سازی مخابرات‌های استانی فراهم شده و در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز بحث یکپارچه‌سازی شرکت همراه اول با مخابرات دنبال خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پایان عنوان کرد: در حال حاضر نرخ جابه‌جایی مشترکان پس از دریافت یک سرویس حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است و هرچه تعداد اپراتورها بیشتر باشد، درصد جابه‌جایی مشترک نیز بیشتر می‌شود، اما اگر برای مشترک سرویس‌های متعددی در نظر گرفته شود احتمال ماندن او برای بلندمدت بیشتر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.