آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

September 18, 2016
9:22 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79879

بررسی جزییات فراخوان دوم برای مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی

نشست سی و نهم شورای راهبری جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) برگزار شد.
 
علیرضا یاری با گزارشی از نحوه ی تامین زیرساخت پردازشی در طرح جویشگر بومی و نتایج فراخوان مرکز داده جلسه را آغاز کرد و اعضای حاضر در این خصوص نظرات خود را بیان کردند.
 
بنا بر این گزارش، در راستای توسعه مرکز داده و تامین زیرساخت پردازشی، مهندس خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری تاکید کرد :‌ضمن حفظ زیرساخت فعلی، برای توسعه آن باید به خرید خدمات از بخش خصوصی اقدام کرد.
 
در ادامه جلسه، یاری، دبیر شورای راهبری در خصوص مرحله دوم فراخوان مشارکت در توسعه جویشگر بومی و همچنین اولویت‌های اصلی این مرحله  از فراخوان ارائه داد و همچنین در خصوص دو رویداد " کارآفرینی" و " چالش پژوهش و نوآوری باز"  توضیحاتی را عنوان  کرد.
 
 وی همچنین اظهار داشت:‌ مهمترین تغییر در این مرحله موضوع اجباری بودن ترکیب و ادغام شرکتها در قالب سکوهای خدمات است و مدل مشارکت طرح را شامل تامین زیر سخت، تحقیق و توسعه خدمت، توسعه کسب و کار، توسعه بازار و پشتیبانی خدمت عنوان  کرد.
 
در ادامه این موضوع روح ا.. رحمانی از اعضای شورای راهبری پیشنهاد داد که شرکتها برای مشارکت در طرح باید برنامه خروج ارائه کنند ۀ
 
 وی ادامه داد :‌در این برنامه شرکتها می‌گویند که تا چه زمانی از مشارکت طرح در توسعه خدمات خود بی نیاز شده و استقلال مالی پیدا خواهند کرد.
 
در پایان جلسه مهندس مهدی حسین پور از پژوهشگران پژوهشگاه در خصوص پروژه "جویشگر صوتی" توضیحاتی ارائه نمود و نقش صوت در جستجو و همچنین مراحل بررسی و تهیه مشخصه فنی مربوط به گام‌های متفاوت جویشگر صوتی را بیان کرد.
 
در روند برگزاری جلسه،اعضای حاضر در شورا درخصوص موارد مطرح شده به بحث وتبادل نظر پرداختند.
 
گفتنی است در سایت جویشگر بومی به آدرس"www.didras.ir " تمام اطلاعات مربوط به این طرح قابل دسترس برای علاقمندان  است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.