فناوری اطلاعات

October 1, 2016
10:20 شنبه، 10ام مهرماه 1395
کد خبر: 80224

سرمایه گذاری 20هزار میلیارد ریالی 18شرکت آی سی تی در مازندران

معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : 18 شرکت بزرگ آی سی تی برای تقویت زیرساخت ها و ایجاد اشتغال برای چهار هزار فارغ التحصیل بیکار ، 20 هزار میلیارد ریال تا یک سال آینده در مازندران سرمایه گذاری می کنند.
مرتضی براری عصر جمعه در مراسم انعقاد تفاهم نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه آی تی و آی سی تی مازندران در ساری افزود : این شرکت ها از بخش خصوصی استان تهران هستند .
 
وی گفت : با توجه به اینکه سرمایه گذاری زیر ساختی سنگینی در این حوزه در استان مازندران انجام شده است ، باید از فرصت کسب و کار دیجیتالی با استفاده از اینترنت به نحو احسن استفاده کنیم.
براری همچنین گفت : در کنار انعقاد تفاهم نامه 18 شرکت های آی تی سی تهران ، 20 شرکت آی سی تی مازندران هم تقویت می شوند.
 
وی افزود : مازندران پس از کردستان دومین استانی است که تفاهم نامه توسعه اشتغال در حوزه آی سی تی و آی تی را با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار و نمایندگان شرکت های بزرگ آی سی تی منعقد می کند.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت : طرح 2 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی مورد تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه اکنون از 58 شهر مازندران 45 شهر دارای اینترنت نسل سوم ( G3) و 22 شهر دارای نسل چهارم است، بیان داشت : با توجه به وجود 140 موسسه آموزشی و 220 هزار دانشجو ، نیروهای انسانی تحصیل کرده قوی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم استفاده از مزیت نوین آی سی تی در استان مازندران تاکید کرد و اظهار داشت : از طریق سرمایه گذاری های زیر ساختی که در آی تی استان انجام شده است باید خلق ثروت کرد.
 
براری با اظهار اینکه از طریق آی سی تی می توان صنعت گردشگری و اقتصاد کشاورزی را به عنوان مزیت های اصلی توسعه استان تقویت کرد ، گفت : توانمند ساختن نیروهای تحصیل کرده استان مازندران در حوزه آی سی تی از اهداف حضور شرکت های بزرگ این بخش در استان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.