اپراتورها

تلفن همراه

October 1, 2016
19:37 شنبه، 10ام مهرماه 1395
کد خبر: 80235

مدیر عامل اپراتور دوم مطرح کرد: از اختلالات آنتن‌دهی تا بسته‌های اینترنت و انتقاد از اپراتورهای متخلف

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی کشور از موفقیت ۱۹ درصدی مشترکان اپراتورهای دیگر برای مهاجرت به شبکه ایرانسل و موفقیت ۷۲ درصدی مشترکان ایرانسل برای مهاجرت به اپراتورهای دیگر خبر داد.
 
علیرضا قلمبر دزفولی صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح‌های ایرانسل که با حضور وزیر ارتباطات و معاونان او در شرکت ایرانسل برگزار شد، به ارائه‌ی توضیحاتی درباره فعالیت‌های این شرکت پرداخت.
 
وی در بخشی از صحبت‌های خود درباره‌ آمارهای موجود در خصوص طرح ترابردپذیری پرداخت و عنوان کرد: براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز MNP تقاضای ورود به شبکه ایرانسل نسبت به تقاضای خروج از این شبکه شش برابر است.
 
مدیر عامل ایرانسل با بیان این‌که در حال حاضر برای شبکه نسل دو در اپراتور دوم بیش از 47 میلیون مشترک وجود دارد، گفت: در ارتباط با نسل سوم ارتباطی یا (3G) 27میلیون و 500 هزار گوشی هوشمند در شبکه ما وجود داشته و در این بخش 18.6 میلیون مشترک داریم.
 
او در عین حال از وجود 5.4 میلیون گوشی پشتیبانی‌کننده از نسل چهارم خدمات ارتباطی خبر داد و گفت: از این میان 2.6 میلیون مشترک برای شبکه 4G در ایرانسل وجود دارد.
 
دزفولی همچنین مصرف داده همراه در اپراتور دوم را روزانه حدود 1200 ترابایت دانست و گفت: رشد سرانه دیتای مشترکان ایرانسل طی سال‌های اخیر 10 برابر شده و از نظر ترافیک روزانه دیتا نیز 25 برابر رشد داشته‌ایم و سرعت تجربه شده توسط مشترکان ما با روی کار آمدن نسل چهار ارتباطی 100 برابر شده است.
 
وی همچنین به تعداد دستگاه‌های هوشمند موجود در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تعداد دستگاه‌هایی که از نسل چهارم ارتباطی پشتیبانی می‌کنند طی سال‌های گذشته 3.7 برابر شده است.
 
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در شبکه ایرانسل حدود 27 میلیون مشترک دیتا وجود داشته و ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در شبکه ما حدود 100 درصد می‌شود.
 
افزایش 400 برابری مصرف اینترنت برای زوار کربلا
 
دزفولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث خدمات‌رسانی به زوار اربعین اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته مصرف اینترنت در این بخش حدود 400 برابر شده و در زمینه‌ی مکالمه نیز رشدی 10 برابری را شاهد بوده‌ایم.
 
وی همچنین از تلاش برای فراهم کردن بسترهای مناسب ارتباطی در ایام اربعین سال جاری خبر داد.
 
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی در بخشی از صحبت‌های خود نیز به آمارهای مربوط به اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت بیش از 39 هزار و 910 درخواست برای خروج از شبکه همراه اول به ایرانسل وجود داشته که از این میان تنها 7130 مورد یعنی حدود 18 درصد از درخواست‌ها با موفقیت‌ ترابرد شده است.
 
دزفولی بیان کرد: همچنین 7700 درخواست ترابرد از شبکه رایتل به ایرانسل وجود داشته که از این میان 1832 مورد یعنی حدود 24 درصد از درخواست‌ها با موفقیت‌ انجام شده است و در مجموع 19 درصد از درخواست‌های ترابردی که از سوی دو اپراتور دیگر به شبکه ایرانسل وجود داشت موفق ارزیابی می‌شود.
 
وی در خصوص ترابرد مشترکان ایرانسل به شبکه دو اپراتور دیگر نیز توضیح داد: طی این مدت 5294 تقاضا برای ترابرد به شبکه همراه اول داشته‌ایم که از این میان 3574 درخواست یعنی حدود 68 درصد از کل درخواست‌ها با موفقیت انجام شده است.
 
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی تعداد درخواست‌های مشترکان ایرانسل برای انتقال به شبکه رایتل را نیز حدود 2650 درخواست دانسته و یادآور شد: از این میان 2149 مورد با موفقیت انجام شده و آمار ترابرد مشترکان اپراتور دوم به رایتل حدود 81 درصد موفقیت داشته است.
 
دزفولی مجموع موفقیت درخواست‌های مشترکان ایرانسل برای ترابرد به شبکه دو اپراتور دیگر را نیز 72 درصد اعلام کرد.
 
پیگیری برای عقد قرارداد با اپراتورهای مجازی
 
وی در خصوص وضعیت عقد قرارداد با شرکت‌های دریافت‌کننده مجوز برای فعالیت به عنوان اپراتور مجازی (MVNO)، اظهار کرد: از سوی 22 شرکتی که در این حوزه مجوز گرفته‌اند درخواست‌هایی برای همکاری وجود داشته و بیش از 60 جلسه برگزار شده است. اکنون نیز از این میان هشت متقاضی انتخاب شده‌اند و از هفته گذشته مذاکرات با آنها جدی‌تر شده است، البته ما در کل تلاش داریم شرایط به گونه‌ای باشد که تمام این شرکت‌ها بتوانند طرح تجاری خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که امکان همکاری میان دو شرکت وجود داشته باشد.
 
توضیح درباره تغییرات صورت گرفته در بسته‌های اینترنت
 
اما مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخته و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که تا چه اندازه آمار بازگشت 20 درصدی مشترکان ترابرد شده را قابل استناد می‌داند، ادامه داد: طبق آنچه در بررسی‌های ما مشخص شده، در نهایت تنها هفت تا هشت درصد افرادی که از ترابردپذیری شماره‌ها استفاده می‌کنند به شبکه اپراتور اولیه باز می‌گردند.
 
دزفولی در پاسخ به سوال دیگری که در ارتباط با تغییر تعرفه بسته‌های اینترنتی مطرح شده بود، بیان کرد: با توجه به ارائه‌ی خدمات TD-LTE پیش‌بینی ما آن است که رفتار مشترکان تغییر خواهد کرد، برهمین اساس لازم بود در بسته‌های اینترنت ما نیز تغییراتی اعمال شود که در این خصوص برخی بسته‌های سالانه را تغییر داده و تنها مدت استفاده از آنها را شش ماهه تعیین کردیم.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که در خصوص درز اطلاعات مشترکان ایرانسل مطرح شده بود، گفت: در آن زمان در قالب اطلاعیه‌های مختلف موضوعات مربوط به این مساله به‌طور شفاف بیان شده و اعلام شد هیچ نفوذ و افشا و هکی صورت نگرفته، بلکه بخش محدودی از اطلاعات برخی مشترکان به‌دلیل تخلف یکی از کارمندان یک مجموعه قانونی افشا شده بود.
 
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی ادامه داد: پس از مدتی نیز این طرح دستگیر و دادگاهی شده و تخلفات او مورد بررسی قرار گرفت اما این موضوع موجب نوعی موج‌سواری دیگران شد، اما در واقع عمق موضوع به آن حد نبود.از سوی دیگر مباحث امنیتی از ابتدای تاسیس این شرکت برای ما هیچ مشکلی در این زمینه رخ نداده است.
 
وی همچنین یادآور شد:‌ اینکه عده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی درخصوص تامین امنیت خبر می‌دهند شاید دلیل‌اش آن باشد که در ابتدا در این حوزه سرمایه‌گذاری کافی را انجام نداده‌اند اما ما از همان ابتدای کار این موضوع را مورد نظر داشتیم.
 
مشکل آنتن‌دهی ایرانسل از کجاست؟
 
دزفولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که در ارتباط با آنتن‌دهی نامناسب سیم‌کارت‌های ایرانسل در برخی نقاط شهرها مطرح شده بود، اظهار کرد: در آنتن‌دهی طبیعتا گاه مشکلاتی با مالکین پیش می‌آید و افرادی که قراردادی برای نصب دکل امضاء کرده‌اند پس از مدتی از عدم تمایل نسبت به نگهداری سایت‌ها خبر می‌دهند که همین مساله موجب می‌شود برای مقطعی در یک محدوده خاص مشکلاتی ایجاد شود.  
 
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی با بیان این‌که مشترکان معمولا با تماس با 700 می‌توانند شاهد پیگیری سریع مشکلات مربوط به آنتن‌دهی باشند، گفت:نکته‌ی دیگر آنکه در برخی نقاط تداخلاتی وجود دارد که در این زمینه سازمان تنظیم مقررات معمولا همکاری‌هایی را به عمل آورده و موضوع را پیگیری می‌کند.
 
دزفولی ادامه داد: اما به هر صورت گاهی شاهدیم در برخی نقاط و به ویژه مناطق نظامی و انتظامی فرستنده‌های پرقدرتی وجود دارند که اجازه نمی‌دهند سیگنال‌های ما در آن نقطه عمل کند.
 
انتقاد نسبت به اپراتورهای متخلف MNP
 
مدیر عامل ایرانسل همچنین به ارائه‌ی توضیحاتی درباره اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها پرداخته و عنوان کرد: لازم بود این طرح از 10 سال پیش و همزمان با ورود ما به بازار عملیاتی می‌شد، اما در این خصوص به دلایل مختلف وقفه‌ای ایجاد شد.
 
وی با تاکید بر این‌که لازم است در حوزه جابه‌جایی مشترکان برای آنها حق انتخاب در نظر گرفته شود، اظهار کرد: ما از ابتدا در این طرح ذینفع بودیم و حال پس از 10 سال انتظار ما آن است که راه برای اجرای این طرح هموار باشد برهمین اساس نسبت به عملکرد برخی اپراتورها انتقاد داریم، چرا که اگر مشترکان چند بار نسبت به تغییر اپراتور اقدام کرده و موفق نشوند ممکن است ادامه‌ تلاش را متوقف کنند. در صورتی که درست نیست با یک طرح ملی اینگونه برخورد شود.
 
مذاکره با بیسفون
 
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی در پایان صحبت‌های خود به ارائه‌ی توضیحاتی درباره شبکه‌های اجتماعی داخلی پرداخت و گفت: در این خصوص برای همکاری با بیسفون مذاکراتی داشتیم تا بتوانند شبکه‌های خود را فراگیر کنند اما به غیر از این شبکه نیز با هر شبکه دیگری که آمادگی فعالیت جدی در این فضا را داشته باشد، آماده همکاری هستیم، اما ما مانند سایر کشورها و اپراتورهای مختلف دنیا دیگر قرار نیست ما به گونه‌ای عمل کنیم که راه‌اندازی این شبکه‌ها بر عهده خود ما باشد، چرا که ما به عنوان یک اپراتور موظف به حمایت یکسان از شبکه‌های مختلف خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.