اپراتورها

تلفن همراه

October 2, 2016
7:00 یکشنبه، 11ام مهرماه 1395
کد خبر: 80240

ایرانسل ۸۰ درصد وام MTN را پرداخت/دزفولی: هک نشدیم

مدیر عامل ایرانسل گفت: از شرکت MTN یکسری وام و فاینانس داشتیم که ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.
 
علیرضا قلمبر دزفولی در نشستی خبری در ارتباط با آمار بازگشت 20 درصدی مشترکان ترابرد شده به شبکه اپراتور اولیه از زمان راه اندازی این طرح تاکنون گفت: این آمار غلط و آمار کل بازگشت ها رقمی بین هفت تا هشت درصد بوده است.
 
وی درباره تغییر حجم یکی از بسته های اینترنتی این اپراتور گفت: طبیعی است که با راه اندازی سرویس نسل چهارم ثابت تفاوتی در بسته ها ایجاد شود; مثلا بسته های پرحجم به سمت TD-LTE می روند البته در ارتباط با بسته اخیری که تغییر کرده باید بگویم که تغییری در قیمت ایجاد نشده تنها طول مصرف کاهش یافته و شش ماه شده است.
 
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه گویا مذاکرات شما با دو دارنده موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی به انتها رسیده و درصدد پیشنهاد قرارداد فیمابین به رگولاتوری هستید، آن شرکت ها کدامین هستند؟, گفت: از بین 22 شرکت متقاضی که جلساتی به صورت مکرر با آنها برگزار شد، هشت شرکت توانستند به لیست کوتاه شده ما جهت مذاکرات نهایی راه یابند و تا زمانیکه قرارداد آنها نهایی نشود، قادر به گفتن نام آنها نیستیم.
 
وی ادامه داد: سیاست ما این است که درخواست هیچ شرکتی را رد نکنیم و اگر هم با برخی از آنها سر خدمات اپراتور مجازی به توافق نرسیدیم، در حوزه دیگری همکاری کنیم.
 
قلمبر دزفولی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سود سرمایه‌گذاری شرکت MTN که در دوران تحریم بلوکه ماند چقدر است و به چه شکل انتقال داده می‌شود؟، گفت: ما از MTN یکسری فاینانس و وام گرفته بودیم که تقریبا 80 درصد آن پرداخت شده است و یک وام 400 میلیون دلاری مانده که به شرایط سخت تحریم خورد.
 
وی افزود: اکنون بانک مرکزی در تلاش است تا شرایطی را برای امکان انتقال این پول فراهم آورد.
 
دزفولی خاطر نشان کرد: سود ام‌تی‌ان ظرف چند سال گذشته از مجموع سود تقسیمی نه سود کل شرکت، تقسیم شده اما چیزی از آن خارج نشده و به شکل ریالی در کشور موجود است.
 
وی افزود: انتقال این پول بسته به تصمیم خودش است و اگر بخواهد انتقال دهد باید با بانک مرکزی و سازمان سرمایه‌گذاری وارد مذاکره شود اما شاید ترجیح دهد سرمایه‌گذاری مجددی داشته باشد کما اینکه بخشی از این سود را سرمایه‌گذاری کرده است.
 
دزفولی خاطر نشان کرد: کل سرمایه‌گذاری این اپراتور در ایرانسل 1.5 میلیارد دلار بود که انباشت سود آن در شرایط تحریم باز هم منجر به سرمایه‌گذاری دیگری به ارزش نیم میلیارد دلار شد. مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت در ایرانسل دو میلیارد دلار است.
 
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی درباره افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل نیز که طی سال‌ها پیش رخ داده اما هر بار به گونه‌ای رسانه ای شده است، گفت: در اطلاعیه‌ای که راجع به این موضوع دادیم به صورت شفاف اعلام کردیم هیچ نفوذ و هکی در شبکه ایرانسل اتفاق نیفتاده است.
 
وی تصریح کرد: بخش محدودی از اطلاعات مشترکان در ابتدای کار ایرانسل طبق قانون و درخواست یکی از نهادها در اختیار آن قرار گرفت که بعدها توسط یکی از کارمندانش جابجا شد. هر چند که افراد خاطی به گفته پلیس فتا دستگیر شدند اما اتفاقی که اخیرا افتاد موج سواری عده‌ای روی این موضوع قدیمی بود.
 
او افزود: با تمام تبلیغاتی که پیرامون این موضوع صورت گرفت اما نهایتا تنها 70 نفر با مرکز تماس ما، ارتباط برقرار و ابراز نگرانی کردند.
 
مدیر عامل ایرانسل با بیان اینکه تمام سیستم‌های ما از ابتدا بر پایه امنیت شکل گرفتند، ابراز کرد: اینکه بعضی اپراتورها در حال حاضر به فکر سرمایه‌گذاری چند ده میلیارد تومانی روی امنیت افتادند، جای سوال است زیرا نشان دهنده این است که در گذشته اهمیتی برای این مقوله قائل نبوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.