تلفن همراه

گوشی

October 5, 2016
11:45 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1395
کد خبر: 80353

تماشا کنید/ نگاهی به پیکسل و پیکسل ایکس ال، نسل جدید پرچمداران گوگل

پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به عنوان نسل جدید گوشی‌های هوشمند گوگل معرفی شدند که می‌توان آن‌ها را نسخه‌ای بهبود یافته به همراه قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی خواند.
 
 
گوگل همچون همیشه در ابتدای پاییز نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کرد. گوگل پرونده‌ی گجت‌های سری نکسوس را با استفاده از نام پیکسل در نسل جدید گوشی‌های هوشمند برای همیشه بست تا نگرش جدیدش در تولید محصولات سخت‌افزاری را نشان دهد. پیکسل و پیکسل ایکس ال را می‌توان بهبود یافته‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی در بازار خواند. هرچند نمی‌توان تمام قابلیت‌های این گوشی را خارق‌العاده خواند، اما شماری از ویژگی‌ها بسیار جالب توجه است.
 
پیکسل و پیکسل ایکس ال به ترتیب با بهره‌گیری از نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن HD و ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD همراه شده‌اند. قیمت ۶۴۹ دلاری برای پیکسل ۳۲ گیگابایتی در مقایسه با نکسوس‌های گوگل کمی گران به نظر می‌رسد، اما گوگل امروز نکسوسی رونمایی نکرده و تغییر نام به پیکسل نشان از تغییر فلسفه سخت افزاری در گوگل دارد.
 
 
با نگاهی به درون پیکسل‌های گوگل می‌توان دلیل گران‌تر شدن را درک کرد، چراکه گوگل از ماژول‌های سخت‌افزاری قدرتمند در درون گوشی استفاده کرد. گوگل روی نمایشگر OLED گوشی‌های خود را با استفاده از پوشش محافظ گوریلا گلس ۴ محافظت کرده است. 
 
 
یکی از اولین نظراتی که در نگاه به پیکسل‌های گوگل به ذهن خطور می‌کند، شباهت این گوشی‌ها به آیفون‌های اپل است، هرچند فاکتورهای متمایزکننده‌ای در ظاهر این گوشی وجود دارد. در پنل پشتی پیکسل‌های گوگل می‌توان بخش بالایی پوشیده شده توسط شیشه را مشاهده کرد که علاوه بر قرارگیری بهتر گوشی در دست، فضای مناسبی را نیز برای جای دادن آنتن فراهم کرده است. سنسور اثر انگشت نیز همچون اغلب اندرویدی‌ها در پشت گوشی قرار گرفته و خبری از بیرون‌زدگی دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی نیست. خمیدگی لبه‌ها در پنل جلویی بیشتر بوده و در پنل پشتی نیز برخلاف گوشی‌های اچ‌تی‌سی، خبری از تیزی نیست، حال آنکه خمیدگی به اندازه‌ی لبه‌های گوشی در پنل جلویی نیست.
 
 
هرچند اچ‌تی‌سی این گوشی را تولید کرده، اما طراحی آن کار گوگل است. برخلاف محصولات نکسوس‌، پیکسل توسط گوگل طراحی شده و از این‌رو نمی‌توان شباهتی بین این گوشی و محصولات اچ‌تی‌سی مشاهده کرد. همین موضوع می‌تواند بعد دیگری از تغییر سیاست‌های سخت‌افزاری در گوگل را نشان دهد. تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ به همراه یک حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی در قلب این گوشی هوشمند قرار گرفته است. گوگل اعلام کرده که تمام فاکتورهای مورد نیاز برای بالابردن بازخورد لمس نمایشگر را بهبود داده است.
 
دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی قرار گرفته در پشت گوشی به اندازه‌ای سریع است که می‌توان لقب سریع‌ترین دوربین در بین اندرویدی‌ها را به آن بخشید. دوربین پیکسل‌های گوگل در تست‌های DxOMark امیتاز بالای ۸۹ را به خود اختصاص داده است. در صورتی که قابلیت +HDR را به صورت دستی فعال کنید، با توجه به استفاده از این فناوری در تمامی تصاویر، سرعت تصویربرداری کمی کاهش می‌یابد، حال آنکه تنظیم این ویژگی در حالت خودکار، تصمیم به استفاده از HDR را به گوشی سپرده و از این‌رو کاهش سرعت ثبت تصاویر محسوس نیست.
 
در پیکسل‌های گوگل خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست، اما گوگل اعلام کرده که از داده‌های ژیروسکوپ برای بهبود عملکرد دوربین استفاده می‌کند. این موضوع در تکان‌های گوشی در زمان تصویربرداری و ثبت ویدیو قابل رویت بود، بطوری که لرزشی در روند تصویربرداری ملموس نیست.
 
 
گوگل در گوشی‌های هوشمندش از یک بلندگو استفاده کرده که با وجود عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی و نیاز برای همخوانی تجربه شنیدن صدا با محتوای در حال نمایش، کمی دور از ذهن است. استفاده از بلندگوهای استریو می‌توانست تجربه‌ی بهتری را برای واقعیت مجازی رقم بزند. گوگل این موضوع را به دلیل تعبیه آنتن عنوان کرده است.
 
نرم‌افزار پیکسل‌های گوگل، این گوشی‌های هوشمند را بسیار جذاب‌تر کرده است. نکسوس‌های گوگل همواره به معنی استفاده از اندروید خالص بود، اما در پیکسل، شاهد تغییراتی هستیم که تجربه‌ی کاربری را بهبود داده است. پیکسل‌های گوگل از لانچرهای اختصاصی بهره می‌برند که شامل نوار جستجوی گوگل در بالا در کنار ساعت و نمایشگر وضعیت آب و هوا است. با کلیک ممتد روی آیکون میانی نوار پایینی اندروید که در لانچر پیکسل بصورت نقطه نمایش داده می‌شود، می‌توان دسترسی سریع به برخی ابزار‌ها را داشت. با کشیدن انگشت به سمت بالا از قسمت تحتانی، لیست اپلیکیشن‌ها نمایش داده شده و با کشیدن انگشت از بالا به پایین در بالای نمایشگر، اعلانیه‌ها نمایش داده می‌شوند. همچنین امکان نمایش اعلانیه‌ها از طریق کشیدن انگشت روی سنسور اثر انگشت در پشت گوشی نیز وجود دارد.
 
 
با کلیک مداوم روی کلید Home می‌توان Google Assistant را فراخوانی کرد. نمایش یک پنجره‌ی کوچک در پایین گوشی پس از فراخوانی Google Assistant نشان می‌دهد که گوشی منتظر دریافت دستور صوتی است و خبری از امکان تایپ نیست. گوگل با تکیه بر سیستم هوش مصنوعی خود، استفاده از دستورات صوتی را در الویت بالاتری قرار داده است.
 
پیکسل‌های گوگل را می‌توان از امروز پیش خرید کرد، حال آنکه این محصولات از ۲۰ اکتبر یعنی ۲۹ مهرماه راهی بازار خواهند شد. گوگل برخلاف گذشته محصول خود را از طریق کانال‌های فروش متنوعی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. قابلیت سفارش قاب‌های شخصی سازی شده از دیگر امکانات پیکسل‌های گوگل است. هدست واقعیت مجازی Daydream نیز از نوامبر راهی بازار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.