اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 11, 2016
9:53 سه شنبه، 20ام مهرماه 1395
کد خبر: 80477

وای فای شهری به فرودگاه ها رسید

سرویس وای فای عمومی طی روزهای اخیر از سوی شرکت مخابرات ایران و اپراتور اول ارتباطی در نقاطی چون فرودگاه های تهران و نمایشگاه بین المللی تهران ارائه شده است.
 
"زارعیان" سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اعلام این خبر گفت: از حدود یک سال و نیم پیش شرکت مخابرات ایران و شرکت همراه اول برنامه‌ریزی‌هایی را جهت ارائه‌ی سرویس وای‌فای شهری به عمل آورده بودند که در نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها در فاز اول این سرویس در مکان‌های پرتردد راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی در عین حال اظهار کرد: نوع ارائه خدمات در قالب این سرویس، بدین شکل است که مشترکان همراه اول به محض ورود به این اماکن بر روی تلفن همراه خود این پیام را می‌بینند که امکان اتصال به شبکه وای‌فای شهری وجود دارد. بدین ترتیب مشترک می‌تواند جای بسته اینترنت خود از این سرویس استفاده کند.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به این‌که در برخی مناطق به صورت دوره‌ای ممکن است تعداد مشترکان تلفن همراه و استفاده‌کنندگان از اینترنت افزایش یابد، ادامه داد: به عنوان مثال در برخی نقاط مانند استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و یا اماکن مذهبی این وضعیت وجود دارد و ممکن است در شرایط خاص به یکباره تعداد افرادی که در این نقاط وجود دارند افزایش قابل توجهی داشته باشد که در چنین شرایطی ارائه‌ی سرویس وای‌فای شهری می‌تواند نقش موثری در دسترسی مردم به خدمات بهتر ایفا کند.
 
زارعیان با بیان این‌که در حال حاضر این طرح در برخی نقاط دیگر تهران نیز به صورت آزمایشی در حال اجراست، عنوان کرد: در گام بعدی امکان ارائه‌ی این سرویس در استان‌های قم، اصفهان، خراسان و تبریز ایجاد خواهد شد و در نهایت شرایط برای توسعه این سرویس در کل کشور فراهم است.
 
وی درباره سرعت اینترنت در قالب استفاده از سرویس وای‌فای شهری نیز متذکر شد: شبکه وای‌فای می‌تواند سرعت‌های مختلفی داشته باشد که در حال حاضر حداقل سرعت آن برابر با سرعت نسل سه تلفن همراه بوده و این امکان وجود دارد که این سرعت افزایش هم داشته باشد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین تاکید کرد: در گام اول اجرای این طرح امکان استفاده از این سرویس تنها برای مشترکان بسته‌های اینترنت همراه اول فراهم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.