باندپهن

باندپهن ثابت

October 16, 2016
7:39 یکشنبه، 25ام مهرماه 1395
کد خبر: 80542

آمار ۴۰ درصدی قاچاق مکالمات بین‌المللی

مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت در حالی که ترافیک بین‌المللی را حق حاکمیتی دولت و در حوزه اختیارات شرکت ارتباطات زیرساخت می‌داند، میزان انتقال غیرمجاز مکالمات تلفنی بین‌المللی کشور را اعلام کرد.
 
مجید میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح ترافیک مجاز و غیرمجاز اظهار کرد: انتقال ترافیک تلفنی یا همان مکالمات بین‌الملل حق حاکمیتی دولت است و شرکت ارتباطات زیرساخت به نمایندگی از دولت گیت‌هایی را تعیین کرده که حالت مجاز ترافیک بین‌الملل باید از این گیت‌ها به خارج از کشور (اصطلاحا اورجینیت) شده و از همین گیت‌ها هم وارد کشور (اصطلاحا ترمینیت) شود و هر ترافیکی که خارج از این گیت‌ها رد و بدل شود غیرمجاز است.
 
وی با تاکید بر وجود انتقال غیرمجاز مکالمه در کشور، اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد ترافیک بین‌المللی کشور در حال حاضر به صورت غیرمجاز منتقل می‌شود که هم به صورت ترمینیشن از خارج کشور وارد و هم بصورت اورجینیشن از کشور خارج می‌شود، بدون اینکه وارد گیت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت شوند. این درحالیست که زیرساخت به عنوان نماینده دولت اختیار انحصاری ارائه این سرویس را دارد و ترافیک بین‌الملل حق حاکمیتی دولت و شرکت ارتباطات زیرساخت است.
 
مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت درباره آمار مکالمات تلفنی بین‌المللی بیان کرد: تقریبا روزی چهار تا پنج میلیون دقیقه ترافیک بین المللی از طریق گیتهای زیرساخت با سایر کشورها و به‌ویژه کشورهای همسایه رد و بدل می‌شود.
 
میرزایی همچنین با بیان اینکه آمار دقیق ترافیک قاچاق مشخص نیست، افزود: سرویس پرفیکس ۰X۰ از جمله ۰۲۰، ۰۳۰، ۰۴۰، ۰۵۰، ۰۶۰ و سرویس IP to IP – همان مکالماتی که با کارت از ISP ها (ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی- خریداری می‌شود) را در کنار سرویس ۰۰ برای ساماندهی ترافیک بین الملل ایجاد کردیم و با این کار بخش قابل توجهی از ترافیک شبکه بین الملل ساماندهی شده و از گیتهای زیرساخت منتقل می‌شود.
 
وی ادامه داد: اما با این حال بخشی از ترافیک کماکان از مسیرهای غیرمجاز رد و بدل می‌شود که البته برای مقابله با این پدیده راهکارهایی را نیز استفاده می کنیم. اما به هر حال برخی سودجویان تمایل دارند باز هم به روال کار غیرمجاز خود ادامه دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.