باندپهن

باندپهن ثابت

October 18, 2016
10:05 سه شنبه، 27ام مهرماه 1395
کد خبر: 80606

رفع ابهام از قبض‌های تلفن/ مبالغ به مشترکان برگردانده می‌شود؟

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره مبلغی که تحت عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» در برخی قبض‌های این دوره تلفن ثابت اعمال شده گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و ممکن است از مخابرات خواسته شود این ارقام را در قبض‌های بعدی به مشترکان بازگرداند.
 
علی‌اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص قبض‌های این دوره تلفن ثابت اظهار کرد: طی چند روزی که از ارائه‌ی قبض‌ها می‌گذرد چند مورد شکایت با سامانه ۱۹۵ در میان گذاشته شده که در حال بررسی این موارد هستیم.
 
وی با اشاره به تغییر صورت گرفته در شیوه محاسبه قبض‌های این دوره تلفن، گفت: براساس مصوبات اخیر برای تلفن‌های ثابت در سه رده مبلغی به عنوان حداقل کارکرد در نظر گرفته شده که این موضوع در تمام دنیا نیز مرسوم است.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ادامه داد: نگهداری خط‌های تلفن هزینه‌ای دارد که جدا از هزینه‌های صرف سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، پیش از این تا زمانی که مخابرات در دست دولت بود این هزینه‌ها از محل منابع دولتی تامین می‌شد. طی این سال‌ها نیز سیستم‌های شرکت مخابرات سرپا بود، اما اکنون این سیستم‌ها نیاز به هزینه دارد و با توجه به آنکه مخابرات شرکتی خصوصی است، لازم است هزینه‌های نگهداری را تامین کند.
 
عمیدیان همچنین عنوان کرد: بدین ترتیب بر اساس هزینه‌ نگهداری در مناطق مختلف، میزان این هزینه‌ها تفکیک شده و رقم‌هایی به عنوان حداقل کارکرد در قبض‌ها اعمال خواهد شد. البته اگر تلفنی استفاده شده باشد و کارکرد داشته باشد این رقم برای مکالمات او محسوب می‌شود، اما تلفن‌هایی که بدون استفاده مانده‌اند ملزم به پرداخت رقمی به عنوان حداقل کارکرد می‌شوند که این موضوع براساس مصوبات قانونی صورت می‌گیرد و ایرادی به آن وارد نیست.
 
معاون وزیر ارتباطات در خصوص مبلغ ۱۰ هزار تومانی که در برخی قبض‌های این دوره به عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» اعمال شده نیز، اظهار کرد: طبق گزارشات در برخی قبض‌ها چنین رقمی اعمال شده که با توجه به مصوبات قبلی به هنگام ارائه‌ی برخی خدمات از جمله فروش تلفن ثابت یک هزینه ۱۰ هزار تومانی برای دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شده بود که البته باید توجه داشت خود مخابرات نمی‌تواند این هزینه را بگیرد، حال نیز ما در حال بررسی این موضوع هستیم و اگر شرکت مخابرات این هزینه‌ها را برای خود در نظر گرفته باشد ملزم به بازگشت این هزینه‌ها خواهد شد.
 
وی همچنین یادآور شد: البته این مصوبه مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده و حال جای بررسی دارد که اگر به هر دلیلی در این مدت به هنگام ثبت‌نام هزینه‌ای گرفته نشده آیا اکنون این امکان وجود دارد که پس از گذشت این زمان این هزینه‌ها محاسبه و پرداخت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.