تلفن همراه

گوشی

October 18, 2016
10:34 سه شنبه، 27ام مهرماه 1395
کد خبر: 80611

معاون رگولاتوری: فاز آزمایشی رجیستری تکمیل نشد/ شناسه دار کردن گوشی هزینه ندارد

در حالیکه پیش از این گفته شده بود تا پایان مهرماه، اجرای فاز آزمایشی طرح رجیستری گوشی به پایان می رسد، معاون رگولاتوری تاکید کرد: این طرح همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد و تکمیل نشده است.
حسین فلاح جوشقانی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی درمورد آخرین وضعیت اجرای طرح ثبت و شناسه دارکردن گوشی های موبایل (رجیستری)، اظهار داشت: طرح رجیستری را به گونه‌ای اجرایی می کنیم که برای مردم هزینه ای نداشته باشد و برای گوشی های موجود نیز مشکلی ایجاد نکند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه حدود ۲ ماه است که طرح آزمایشی را انجام دادیم ادامه داد: اما از آنجایی که در ابتدا ابعاد کار برای خود ما نیز مشخص نبود، حدود ۱۵ آزمایش باید انجام می دادیم که حدود ۱۲ آزمایش انجام شده و ۳ مورد از آزمایشهای اساسی در اجرای این طرح باقی مانده است.
 
فلاح با اشاره به اینکه بخشی از این طرح را اپراتورها و شبکه ها پیشتیبانی نمی‌کنند، گفت: پیش بینی ما این بود که تا پایان مهرماه، طرح آزمایشی را تمام کنیم اما با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم مطمئن شدیم که تا پایان مهر طرح آزمایشی تمام نمی شود.
 
وی با بیان اینکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت ارتباطات موظف شدند با هماهنگی هم این طرح را اجرایی کنند، ادامه داد: در بحث فنی مسئولیت با وزارت ارتباطات و در بحث عرضه به بازار و کنترل مبادی نیز با وزارت صنعت، و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است.
 
فلاح جوشقانی درباره اینکه اجرای این طرح در کشور چقدر زمان می برد، افزود:‌ با توجه به ابعاد، گستردگی و مشخصاتی که در این طرح قابل اجرا است، هیچ کشوری در این ابعاد آن را اجرایی نکرده است و به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.
 
وی با تاکید براینکه در پی این هستیم که این طرح به گونه‌ای اجرایی شود که برای مردم هزینه نداشته باشد و برای گوشیهای موجود نیز مشکلی پیش نیاید، خاطرنشان کرد: بحث ما این است که از لحظه‌ای که این طرح عملیاتی می شود تمام گوشی هایی که دست مردم است و حتی گوشی هایی که در بازار موجود است در شبکه، به عنوان گوشی های مجاز شناخته شود و بعد از اجرای طرح تمام گوشی های جدید کنترل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.