باندپهن

باندپهن ثابت

October 20, 2016
16:43 پنجشنبه، 29ام مهرماه 1395
کد خبر: 80669

مبلغ ۱۰ هزار تومان مندرج در قبوض تلفن ثابت به مشترکان بازگردانده می‌شود

وزیر ارتباطات مخابرات را وادار به بازگرداندن مبالغ اضافه دریافتی کرد. خبرگزاری تسنیم گزارش جامعی از افزوده شدن بند جدید و عجیبی در قبوض تلفن‌های ثابت این دوره منتشر کرده است.
 
بعد از انتشار خبری با عنوان "کشف ماجرای معوقه 10هزار تومانی در قبوض تلفن" که حکایت از اضافه شدن بند هزینه‌ای جدید و عجیبی در قبوض تلفن ثابت این دوره داشت، وزیر ارتباطات به گزارش تسنیم واکنش نشان داد.
 
در آن گزارش آمده بود که در قبوض این دوره برخی مشترکان تلفن ثابت مخابرات بندی با عنوان "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" درج شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این معوقه به مصوبه‌ای مربوط به دو سال پیش بازمی‌گردد.
 
با پیگیری این بند جدید گنجانده شده در قبوض تلفن ثابت متوجه شدیم که شرکت مخابرات ایران "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" را با تکیه بر مصوبه 205 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بابت هزینه ثبت‌نام تلفن دریافت کرده است.
 
مصوبه مذکور مربوط به تاریخ 1393/10/7 است که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت را برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها تعیین کرده است.
 
براساس این مصوبه سقف تعرفه‌های ثبت‌نام، تغییر نام و تغییر مکان تلفن ثابت هر کدام به‌تفکیک 10 هزار تومان است که مخابرات می‌گوید از تاریخ مصوبه مذکور، هزینه ثبت‌نام را از مشترکان دریافت نکرده است.
 
با توجه به اینکه مخابرات بعد از گذشت این همه مدت یکباره به فکر دریافت هزینه‌های 10 هزار تومانی ناشی از ثبت‌نام تلفن ثابت افتاده، وزیر ارتباطات در واکنش به این موضوع اعلام کرد: دریافت 100 هزار ریال در برخی قبوض تلفن ثابت اگر خلاف مقررات باشد لازم است به مردم بازگردد.
 
محمود واعظی با اشاره به قبض‌های مخابرات و دریافت هزینه‌های مربوط به دو سال گذشته بیان کرد: مخابرات اگر می‌خواست طلب خود را بگیرد باید از قبل اطلاع می‌داد، زیرا همه مردم از نظر مالی شبیه هم نیستند به همین خاطر ما به آنها پیغام دادیم در رابطه با طلب‌های گذشته با مردم مدارا کنند.
 
حال به فاصله سه روز از انتشار گزارش تسنیم، محمدرضا فرنقی زاد -رییس مرکز روابط عممومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات- رسما اعلام کرد که مبلغ 100 هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبت‌نام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ 100 هزار ریال با عنوان بدهی ثبت‌نام اولیه این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه 205 کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.