تلفن همراه

گوشی

October 24, 2016
18:57 دوشنبه، 3ام آبانماه 1395
کد خبر: 80772

تحقیقات سامسونگ درباره مشکلات نوت 7، عرضه گلکسی اس 8 را به تعویق می‌اندازد

وال استریت ژورنال گزارش داده که به دلیل تحقیقات سامسونگ روی گلکسی نوت ۷ احتمالا عرضه گلکسی اس ۸ با تأخیر همراه خواهد بود.
 
بر اساس گزارشی که به تازگی توسط وال استریت ژورنال منتشر شده کمپانی سامسونگ به دلیل فراخوانی ۲.۵ میلیون واحد گلکسی نوت ۷ اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. بنا به اعلام این روزنامه کمپانی مورد اشاره مدارک ناقصی را مبنی بر اینکه سامسونگ SDI باعث ایجاد مشکل باتری گلکسی نوت ۷ شده، ارائه کرده است.
 
مدیر اجرایی سامسونگ تصاویری که شامل اسکن اشعه‌ی ایکس باتری فبلت مورد اشاره می‌شود را هم منتشر کرده که در این عکس‌ها چگونگی‌ بیرون زدن باتری نوت ۷ از قاب آن به نمایش گذاشته شده است. مدل‌هایی که از باتری ساخته شده توسط شرکت چینی ATL بهره می‌برند، اما هیچ مشکلی نداشته‌اند. مشکل اینجاست که فقط ۳۰ درصد از کل گلکسی نوت‌های امسال از باتری‌های تولید شده توسط ATL استفاده می‌کنند.
 
اما اکنون مشخص شده که باتری‌های ساخته شده توسط سامسونگ اساسا باعث ایجاد مشکل مورد بحث نشده‌اند. این موضوع زمانی اعلام شد که تعدادی از گلکسی نوت‌های ۷ سری جدید نیز با مشکل انفجار مواجه شدند. این مدل‌های جدید در اختیار افرادی قرار گرفته که گلکسی نوت ۷ مشکل‌دار خود را برای سامسونگ ارسال کرده بودند. حال با مشخص شدن این مورد که باتری‌های جدیدترین فبلت کمپانی مورد اشاره دلیل ایجاد مشکل مورد بحث نبوده، این شرکت تصمیم گرفته تا تحقیقات خود را در این زمینه از سر بگیرد. یکی از توضیحاتی که در این مورد بیان شده، مربوط به نقص احتمالی برد اصلی محصول یاد شده است و احتمال دیگر نیز مربوط به مشکل نرم‌افزاری نوت ۷ برای شیوه‌ی کنترل میزان باتری مصرفی قطعات مختلف است. توضیح دیگری که در این زمینه مطرح شده، این است که قاب باتری فبلت یادشده احتمالاً برای نگهداری آن کوچک بوده است.
 
به دلیل تمرکزی که سامسونگ برای یافتن این مشکل معطوف داشته احتمالاً این شرکت مجبور خواهد شد تا گلکسی اس ۸ را با تاخیر دو هفته‌ای معرفی کند. کمپانی مورد بحث امیدوار است که پرچمدار جدیدش باعث شود تا تفکر بد مشتریان در مورد مشکلات گلکسی نوت ۷ به طور کامل اصلاح شود. با توجه به تصویر تبلیغاتی‌ که اوایل این ماه در دسترس قرار گرفته، زمان معرفی گلکسی اس ۸، روز ۸ اسفند (۲۶ فوریه) اعلام شده بود که دقیقا یک روز پیش از شروع کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ است.
 
رویداد MWC در چند سال اخیر همیشه زمان معرفی پرچمداران سری گلکسی اس سامسونگ بوده اگرچه هنوز مشخص نیست که این موضوع به دلیل روند تحقیقات سامسونگ در مورد نوت ۷ به همین شکل ادامه یابد و همانطور که اشاره کردیم احتمال دارد که اس ۸ با دو هفته تاخیر رونمایی شود.
 
سخنگوی سامسونگ در این‌باره می‌گوید: «ما متوجه شده‌ایم که در اولین مرحله‌ی تحقیقات خود، دلیل مشکل یاد شده را به درستی نیافته‌ایم و به همین دلیل سعی داریم تا این مورد را به صورت ریشه‌ای تشخیص دهیم. اولویت اصلی ما امنیت مشتریان و بازگردانی تمامی گلکسی نوت‌های ۷ عرضه شده در بازار است.»
 
با این حال، مشکلات مربوط به انفجار گلکسی نوت ۷ همچنان ادامه دارد. سامسونگ می‌گوید که این بازگردانی باعث شده تا هزینه‌ای ۵ میلیارد دلاری به این کمپانی تحمیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.