اپلیکیشن

تلفن همراه

October 31, 2016
19:30 دوشنبه، 10ام آبانماه 1395
کد خبر: 80892

این نرم افزار نحوه تماشای تلویزیون را برای همیشه تغییر می‌دهد

شرکت اپل نرم افزار تازه ای را به نام تلویزیون برای مشاهده برنامه های شبکه های مختلف عرضه کرده که استفاده از آن باعث خواهد شد تماشای تلویزیون منسوخ شود.
تیم کوک مدیر عامل اپل می گوید این برنامه دسترسی به سریال ها و برنامه های محبوب تلویزیونی، برنامه های ورزشی و فیلم های سینمایی را با دسته بندی آنها ممکن خواهد کرد و با توجه به پشتیبانی آن از طیف گسترده ای از شبکه های تلویزیونی، مردم دیگر نیازی به مشاهده تلویزیون در زمان های خاص پخش برنامه های محبوبشان نخواهند داشت.
 
مهم ترین مزیت این برنامه در مقایسه با برنامه های رقیب رایگان بودن آن است. برنامه TV تا قبل از پایان سال 2016 عرضه می شود و تنها با سیستم عامل iOS و تلویزیون های هوشمند مجهز به سیستم عامل TVOS سازگاری دارد. TVOS سیستم عاملی است که در دستگاه ست تاپ باکس Apple TV مورد استفاده قرار گرفته است.
 
اپل می گوید امیدوار است کاربران محصولاتش با نصب برنامه یاد شده بر روی اپل تی وی، آیفون و آی پد به جای آنکه برنامه های مختلف تلویزیونی را از طریق تماشای آنها در برابر تلویزیون تعقیب کنند، این کار را با گوشی یا تبلت انجام دهند.
 
این نرم افزار از قابلیت های مختلفی برای جستجوی برنامه های مختلف تلویزیونی و انواع فیلم های سینمایی و مسابقات ورزشی برخوردار است و در واقع تجمیعی از دهها برنامه گوناگون پخش تلویزیونی محسوب می شود.
 
نمایش مشخصات برنامه های گوناگون و خلاصه ای از هریک از آنها هم در نرم افزار TV پیش بینی شده است. یکی دیگر از امکانات جالب این برنامه سازگار با دستیار صوتی سیری اپل است که دریافت فرامین صوتی را توسط آن ممکن می کند. هوشمند بودن سیری موجب می شود که کاربر برای مشاهده مسابقه تلویزیونی محبوب خود تنها نیازمند بیان جملاتی این چنینی باشد: می خواهم مسابقه استنفورد را ببینم یا الان چه مسابقه ورزشی در حال انجام است؟ پس از صدور چنین دستوری نرم افزار TV به طور خودکار مسابقه ورزشی در حال پخش را شناسایی کرده و آن را بر روی گوشی یا تبلت نمایش می دهد.
 
نرم افزار سیری می تواند علاوه بر شناسایی برنامه های در حال پخش نتایج مسابقات مختلف را به طور آنی نمایش دهد. پخش دیگر برنامه ها هم با بیان نام آنها ممکن است. مثلا کاربر با گفتن اخبار سی بی اس را نشان بده می تواند به سرعت خبرهای این شبکه را مشاهده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.