اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 31, 2016
19:33 دوشنبه، 10ام آبانماه 1395
کد خبر: 80893

سخنگوی وزارت ارتباطات اعلام کرد: شبکه ارتباطی کشور نرمال است/انتظار کاربران بالا رفته است

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بروز اختلال در شبکه ارتباطی کشور را رد کرد و گفت: طی چند روز گذشته هیچ مشکلی در سرویس اینترنت وجود نداشته است.
محمدرضا فرنقی‌زاد صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی در مورد مشکل کاربران اینترنت طی چند روز اخیر تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، شبکه ارتباطی کشور کاملاً نرمال بوده و هیچ‌گونه اختلالی در چند روز اخیر در این شبکه مشاهده نشده است.
 
وی با بیان اینکه قطعی اینترنت مربوط به هفته گذشته و در کمتر از چند ساعت بوده است، ادامه داد: هم‌اکنون ارتباط کاربران اینترنت کاملاً نرمال بوده و اختلالی در شبکه اینترنت وجود ندارد.
 
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که بسیاری از کاربران از وضعیت سرویس خود ناراضی هستند، گفت: پهنای باند اینترنت طی سه سال اخیر با رشد بسیار خوبی افزایش یافته است و بر این اساس دسترسی کاربران به اینترنت بسیار بالا رفته است که این موضوع باعث افزایش سطح توقع کاربران از سرویس دریافتی شده است.
 
فرنقی‌زاد افزود: البته این موضوع جای خوشحالی دارد که کاربران نسبت به گذشته تقاضای بیشتری از سرویس خود دارند، اما با این حال این مسئله سبب شده است که شاید قبلاً برای باز کردن یک صفحه، یک ربع هم منتظر می‌ماندند اما الان تحمل سه ثانیه صبر را هم ندارند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که مشکل کاربران اینترنت مخابرات و اپراتورهای موبایل و حتی شرکت‌های اینترنتی چگونه قابل رفع است؟ گفت: در صورتی که هر یک از مشترکان نسبت به سرویس خود شکایت دارند، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه شکایت وزارت ارتباطات پیگیری کنند.
 
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حتی در مورد اینترنت موبایل نیز این امکان برای کاربران فراهم شده است که در صورت نارضایتی از اپراتور خود، از طرح ترابردپذیری استفاده کرده و اپراتورشان را با حفظ شماره خود تغییر دهند.
 
فرنقی‌زاد خاطرنشان کرد: شبکه زیرساخت ارتباطی کاملاً نرمال و پایدار است و اگر کاربران مشکلی در دسترسی به سرویس اینترنتشان دارند، حتماً مربوط به اختلال در شبکه سرویس‌دهنده‌شان است که می‌توانند این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش کنند.
 
وی در مورد افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی نیز گفت: تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس اینترنت مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه‌های خود را ارائه می‌دهند و ممکن است در فضای رقابتی این تعرفه‌ها از سقف مورد نظر مصوبه حتی کمتر نیز باشد، اما هیچ شرکتی گرانفروشی نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.