تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 5, 2016
17:12 شنبه، 15ام آبانماه 1395
کد خبر: 80983

آماری از مهاجرت اندروید به آیفون

طی یک سال و نیم گذشته، ۱۰ میلیون کاربر اندرویدی به آیفون مهاجرت کردند.
 
ios-and-android.jpg
ممکن است ما هرگز نفهمیم که دقیقا چه تعداد از کاربران اندروید به آیفون ۷ منتقل شدند. یادداشت‌های پژوهشی نشان می‌دهد که اپل در حال از دست دادن سهم بازار به اندروید است. (هر چند اپل هنوز هم بیشترین سود را به آسانی کسب می‌کند.) اما چه تعداد از مردم سیستم عامل اندروید را برای استفاده از آیفون ترک می‌کنند؟
 
2.jpg
سال گذشته، اپل یک حرکت به نرم‌افزار به اسم حرکت به  آی‌اواس (Move to iOS) منتشر کرد که با استفاده از آن کاربران اندرویدی می‌توانستند برخی از داده‌های خود را از یک دستگاه با سیستم عامل اندروید ۴.۰ یا بالاتر، به آیفون منتقل کنند.
 
طرفداران اندروید در ابتدا این نرم‌افزار را به استهزا گرفتند و گزارش‌های بدی از آن منتشر کردند، اما در نهایت مشخص شد که تا اواخر اکتبر سال ۲۰۱۵، این برنامه حدود یک تا پنج میلیون بار نصب شده است، البته گوگل تعداد دقیق را ارائه نمی‌دهد.
 
با این حال، برنامه تنها یک کار انجام می‌دهد و آن این است که داده‌ها را از اندروید به iOS منتقل می‌کند و شما نمی‌توانید از آن برای هر کار دیگری استفاده کنید. بنابراین این احتمال وجود دارد افرادی که این نرم‌افزار را نصب کرده و از آن استفاده کرده باشند، سیستم عامل خود را نیز از اندروید به آیفون تغییر داده باشند.
 
بنابراین مشخص است که تنها با گذشت کمی بیش از یک سال از زمان آغاز به کار این برنامه، حداقل ۱۰ میلیون نفر از آن استفاده کرده‌اند که اگر کمترین تقریب را در نظر بگیریم، تقریبا یک میلیون خریدار بالقوه آیفون جدید در هر ماه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.