تلفن همراه

گوشی

November 9, 2016
8:03 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1395
کد خبر: 81055

سهم اپل و سامسونگ به یک سوم کل ظرفیت بازار گوشی های هوشمند کاهش یافت

آخرین آمارها نشان از این دارد که مجموع سهم اپل و سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند به کمترین میزان خود در ۵ سال اخیر رسیده است.
 
 
پس از انقلاب گوشی‌های هوشمند، این حوزه دچار دگرگونی شد و بازیگران اصلی یا تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های همراه با غفلت از تغییرات پیش آمده، جایگاه خود را از دست دادند، بطوری که به جرات می‌توان گفت که اپل و سامسونگ در یک دهه‌ی اخیر اصلی‌ترین برندهای بازار بوده‌اند. دو کمپانی اپل و سامسونگ با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار موفق شده‌اند تا نظر بخش زیادی از کاربران را به خود جلب کرده و از این نظر سهم بزرگی از بازار را در اختیار داشته باشند.
 
این دو کمپانی همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در بازار مطرح هستند، حال آنکه مجموع سهم اپل و سامسونگ به کمترین میزان خود در پنج سال اخیر رسیده است. در صورتی که به نمودار توجه کنید، مشاهده می‌کنید که مجموع سهم اپل و سامسونگ به یک سوم از کل بازار کاهش پیدا کرده است.
 
براساس اطلاعات ارائه شده توسط IDC، اپل و سامسونگ در مجموع بیش از ۳۲.۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، بطوریکه در صورت تفکیک سامسونگ سهمی ۲۰ درصدی و اپل سهمی ۱۲.۵ درصدی را در اختیار دارد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که مجموع سهم اپل و سامسونگ در پنچ سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده است. اپل و سامسونگ در فصل اول ۲۰۱۱ در مجموع ۲۹.۶ درصد از بازار را در اختیار داشتند. در همان سال با وجود خودنمایی گوشی‌های هوشمند، نوکیا رتبه‌ی اول را در اختیار داشت. بلک‌بری نیز که در آن روزگار با نام RIM شناخته می‌شد، به تازگی توسط اپل پشت سر گذاشته شده بود.
 
امروزه دیگر موج گوشی‌های هوشمند متوقف شده و دیگر شاهد استقبال از این محصولات نیستیم، چرا که بازار اشباع شده و در بازار‌های توسعه یافته دیگر تقاضا برای این محصولات بالا نیست.
 
همچنین باید به ظهور کمپانی‌های چینی اشاره کنیم که گوشی‌های هوشمند با کیفیتی را با قیمت پایین‌تر از نمونه‌های موجود راهی بازار می‌کنند. از این جمله می‌توان به هواوی، اوپو و ویوو اشاره کرد که در کشور چین به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و درصدد تکرار موفقیت‌های خود در بازار جهانی هستند. باید دید که رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند به چه ترتیب خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.