باندپهن

باندپهن سیار

November 15, 2016
18:31 سه شنبه، 25ام آبانماه 1395
کد خبر: 81165

واعظی: ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات ۷ برابر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۷ برابری ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات و افزایش ۱۰ برابری تعداد کاربران پهن باند تلفن همراه و ثابت خبر داد.
 
محمود واعظی برای شرکت در همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ به تایلند سفر کرد. وی در جریان اجلاس وزرای ارتباطات بانکوک، اظهار داشت: ما بر این باوریم که ارتقای توانمندی های ICT در دنیای امروزه برای تسهیل و تشویق سرمایه گذاری، رشد و توسعه قابلیت های نسل جوان و ایجاد اشتغال در کلیه بخش های اقتصاد جامعه یک ضرورت است.
 
وی با ارائه سیاست های بخش ICT در ایران گفت: در این چند سال اخیر دستاوردهای زیادی در این حوزه حاصل شده است چراکه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان موتور رشد و عامل شتاب دهنده توسعه در همه بخش های کشور محسوب می شود.
 
وزیر ارتباطات توسعه زیرساخت ها و ارتقای سرویس های با ارزش افزوده و دارای کیفیت بالا را از جمله اقدامات برای دسترسی آحاد جامعه به سرویس های مقرون به صرفه در محیطی شفاف، امن و رقابتی عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری های اثربخش و به روز، تشویق و رقابت و ایجاد محتوای داخلی از سیاست های آتی این بخش است و در این زمینه تحقیقات و نوآوری در زمینه های جدید مانند رایانش ابری و اینترنت اشیاء در حال انجام است.
 
واعظی در ارائه دستاوردهای باندپهن کشور از افزایش هفت برابری ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات، افزایش ۱۰ برابری تعداد کاربران پهن باند تلفن همراه و ثابت و افزایش هفت برابری ظرفیت شبکه فیبرنوری به عنوان زمینه ای برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به ۸۰درصد خانوارها و ارایه سرویسهای پهن باند به ۹۰درصد از روستاها و مناطق روستایی خبر داد.
 
وزیر ارتباطات گفت: در برنامه پنچ ساله آتی ۱۶ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در بخش ICT با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده تا از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این بخش که دارای سودآوری قابل ملاحظه ای است، دعوت به عمل آید.
 
وی موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران را برای راه اندازی مسیر ترانزیت ارتباطی شرق به غرب، راهبردی توصیف کرد و افزود: باتوجه به این موقعیت هزینه ترانزیت پهنای باند از این مسیر کاهش پیدا می کند. 
 
واعظی از حمایت برای تکمیل حلقه های اتصال موجود میان آسیا و اروپا خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.