فناوری اطلاعات

November 25, 2016
16:57 جمعه، 5ام آذرماه 1395
کد خبر: 81320

پیش بینی رشد 25 درصدی درآمد صنعت چاپ سه بعدی تا 2020

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: درحالیکه اکثر صنایع دنیا با شرایط رشد منفی یا رکود اقتصادی مواجه هستند برای صنعت چاپ سه بعدی، رشد 25 درصدی تا سال 2020 پیش بینی می شود.
 
'مهدی نکومنش' روز چهارشنبه در اولین کنفرانس ملی چاپ سه بعدی اظهار داشت: یکی از بیشترین رشدهای اقتصادی صنعتی دنیا برای صنایع مرتبط با چاپ سه بعدی، متصور است به طوریکه میزان قطعی سودآوری این فناوری در سال 2014، چهار و نیم میلیارد دلار بوده است.
 
وی به کاربردهای گسترده چاپ سه بعدی در حوزه های مختلف همچون هوافضا، زیست فناوری، پزشکی، انرژی و تولید قطعات اتوماتیک اشاره کرد و گفت: این فناوری به سرعت در حال رشد است و کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه های متعددی برای آن برنامه ریزی کرده اند و ما نیز برای اینکه از این رقابت جهانی عقب نمانیم باید به صورت جدی وارد این عرصه شده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
نکومنش خاطرنشان کرد: درحالیکه تقریبا تا سال 1980 میلادی، فناوری چاپ سه بعدی در تحقیقات و انتشارات علمی هیچ سهمی نداشت و تقریبا تا 20 سال نیز با سرعت بسیار اندکی دنبال می شد، طی 5 سال گذشته با افزایش چشمگیر انتشار تولیدات علمی در این زمینه روبه رو هستیم.
وی با بیان اینکه از مجموع 7 زیرشاخه چاپ سه بعدی، 6 مورد آن به طور مستقیم با پلیمر مرتبط هستند، نقش دانشمندان و محققان این رشته علمی را در پیشبرد فناوری چاپ سه بعدی در کشور بسیار با اهمیت توصیف کرد.
 
رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی از ورود این پژوهشگاه به حوزه تحقیقات کاربردی چاپ سه بعدی طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: از سال گذشته، آزمایشگاه اختصاصی و هسته علمی چاپ سه بعدی را راه اندازی کرده ایم که هشت عضو هیات علمی پژوهشگاه در آن مشغول به فعالیت هستند و تعدادی دانشجو نیز به صورت مستقیم، پروژه های خود را در این حوزه تعریف کرده و در حال اجرای آن هستند.
 
اولین همایش ملی چاپ سه بعدی و دومین مسابقه دانشجویی در این حوزه به همت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی تدارک یافته است و تعدادی شرکت های بخش خصوصی نیز از آن حمایت می کنند.
همزمان با برگزاری این همایش ملی، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات شرکت های ایرانی فعال در این عرصه نیز در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برپا شده است.
 
این همایش با ارائه سخنرانی های تخصصی توسط استادان و صاحبنظران مطرح کشور با موضوعات فناوری چاپ سه بعدی مبتنی بر مذاب پلیمر، فناوری های چاپ سه بعدی مبتی بر لیزر، فناوری های چاپ سه بعدی مبتنی بر رزین، فناوری چاپ سه بعدی در زیست فناوری و پیشرفت های حال حاضر و چشم انداز آینده پرینترهای سه بعدی در ایران تا بعدازظهر امروز (سوم آذرماه) درحال برگزاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.