فناوری اطلاعات

November 27, 2016
9:14 یکشنبه، 7ام آذرماه 1395
کد خبر: 81347

افزایش سهم ICT در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی

معاون امور دولت و مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود پنج میلیون دانشجو در کشور، عنوان کرد: بایستی با استفاده از ظرفیت‌ها، مزیت‌های جدیدی را خلق کرد که توسعه حوزه ICT باعث رشد اقتصادی، گردشگری و صنایع دستی استان هم می‌شود.
 
مرتضی براری روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان که با محوریت طرح تکاپو برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ICT موتور توسعه، پیشران و توانمندساز سایر بخش‌هاست و باعث ارتقاء رفاه و بهره‌وری می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد سبد درآمدی جدیدی برای استان هستیم، افزود: حوزه ICT و فناوری‌های نوین می‌تواند درآمدهای جدیدی را برای استان خلق کند.
 
او توسعه کسب و کارهای بومی در استان را یکی دیگر از اهداف طرح تکاپو دانست و اعلام کرد: حجم بازار فناوری‌های نوین در کشور به شدت در حال رشد است و در برنامه ششم توسعه رشد سه برابری بازار حوزه ICT پیش بینی شده است.
 
براری با بیان اینکه سهم ICT در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی در حال افزایش است، ادامه داد: در حال گذار از حوزه سخت افزاری به سمت تولید محتوا و نیروی انسانی هستیم و در این گذار هر استانی که نیروی انسانی بیشتری داشته باشد بیشتر موفق خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در ایران حدود هفت میلیون کُردزبان وجود دارد، افزود: در مجموع ۴۸ میلیون کُردزبان در دنیا وجود دارد که می‌توان در حوزه محصولات ICT، به عنوان یک بازار خوب از این مسئله استفاده کرد.
 
معاون امور دولت و مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرمایه گذاران کشور تمایل به سرمایه گذاری در استان کردستان را دارند، تصریح کرد: سعی می‌کنیم سرمایه گذاری بخش خصوصی را تقویت و نیروی انسانی بومی استان را توانمند کنیم.
 
وی با بیان اینکه در کردستان از گذشته عقب ماندگی‌هایی وجود دارد، اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی سرمایه گذاری شده است و تا پایان این دولت ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز سرمایه گذاری در این بخش صورت می‌گیرد.
 
براری، افزایش ۸ برابری پهنای باند اینترنت استان و رشد ۲۱ درصدی شبکه انتقال را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان برشمرد و گفت: پیش بینی شده تا پایان امسال ۸۸۱ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شوند.
 
وی ادامه داد: همچنین در برنامه داریم تا پایان این دولت ۲۹ شهر استان به ۳G و بیش از ۱۰ شهر نیز به ۴G مجهز شوند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دستور کار داریم که ۶۶۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان ایجاد کنیم که بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن تاکنون انجام شده است.
 
وی در پایان فناوری اطلاعات را مزیت خوب در استان کردستان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم که زیرساخت‌ها در استان ایجاد شود تا زمینه اشتغال نیز فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.