سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 30, 2016
16:43 چهارشنبه، 10ام آذرماه 1395
کد خبر: 81390

تراشه های اینتل، مغز متفکر خودروهای بدون سرنشین

قرار است تا سال 2019 میلادی تراشه های ساخت شرکت اینتل به عنوان مغز متفکر خودروهای بدون سرنشین محصول مشترک شرکت Delphi Automotive Plc و Mobileye مورد استفاده قرار گیرند.
 
 
در حال حاضر شرکت Delphi نمونه های اولیه خودروهای بدون سرنشین را در سنگاپور مورد آزمایش قرار می دهد. اما مقامات شرکت امیدوارند تا سال 2017 میلادی بتوانند یک ناوگان آزمایشی از این خودروها را در یکی از شهرهای آمریکا، مجهز کنند. همچنین این شرکت به دنبال راه اندازی یک ناوگان آزمایشی در یکی از شهرهای اروپایی است.
قرار است این خودروهای بدون سرنشین در ابتدا در مناطق محدود و کنترل شده مانند فرودگاه ها مورد استفاده قرار گیرند. 
 
دو شرکت تصمیم دارند پیش نمایشی از عملکرد محصول مشترک خود را در نمایشگاه Consumer Electronics که در ماه ژانویه در لاس وگاس برگزار می شود، برای عموم به اجرا بگذارند. 
 
به منظور ناوبری در این خودروهای بدون سرنشین از فناوری تصویربرداری لیزری موسوم به LIDAR استفاده می شود که یک فناوری بسیار پرهزینه برای خودروهای مصرفی محسوب می شود. 
در حال حاضر علاوه بر شرکت Delphi، شرکت هایی همچون گوگل، Uber Technologies و Tesla Motors نیز در تلاشند تا خودروهای بدون سرنشین را وارد جاده های آمریکا کنند. در صورتی که این شرکت ها موفق شوند، ساختار سیستم حمل و نقل این کشور متحول خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.