اپراتورها

تلفن همراه

December 13, 2016
14:37 سه شنبه، 23ام آذرماه 1395
کد خبر: 81573

بخشی از درآمد MTN از ایران منتقل شد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد شرکت MTN آفریقای جنوبی که در تلاش برای خارج کردن یک میلیارد دلار درآمدش از ایران بوده، موفق شده است چند صد میلیون دلار را با کمک بانکهای اروپایی خارج کند.
 
yghjk.jpg
این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به بلومبرگ گفت: این اپراتور تلفن همراه اکنون که انتقال بخشی از درآمدش کامل شده است، انتظار دارد تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ کل درآمدش را به آفریقای جنوبی منتقل کند.
 
 بر این اساس این پول شامل ۴۳۰ میلیون دلار بازپرداخت وام از سوی شرکت MTN ایرانسل و همچنین سود پولی است که در پنج سال گذشته در ایران مانده بود. رویداد اخیر گامی در عادی شدن فعالیت این شرکت در ایران است که به دلیل تحریمهای آمریکا قادر به انتقال درآمدش نبود. در حالیکه ایران یکی از مهمترین بازارهای MTN است، نگرانیهایی نسبت به تغییر سیاست آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ وجود دارد. با اینهمه MTN مطمئن است حتی اگر تغییری در سیاستهای آمریکا صورت گیرد، همچنان قادر به انتقال درآمدش از ایران در آینده خواهد بود.
 
بنا بر اعلام بلومبرگ اما نماینده این شرکت درباره انتقال پول از ایران حاضر به اظهارنظر به بلومبرگ نشد. شرکت MTN بدنبال اجرایی شدن توافق هسته ای که به تحریم‌های بین المللی پایان داد، از آوریل تلاش می کند پولش را از ایران خارج کند و به گفته منابع آگاه، روند انتقال پول در اکتبر با کمک بانکهایی که نام برده نشده اند آغاز شد.
 
ایران سومین بازار بزرگ MTN است و ممکن است بزودی از نیجریه سبقت گرفته و به دومین بازار بزرگ این شرکت تبدیل شود. طبق آخرین گزارش مالی MTN، ایران اکنون منبع حدود ۱۰ درصد از درآمد این شرکت است. انتقال این وجه، به وضعیت مالی MTN که موافقت کرده به دلیل عدم قطع اشتراک مشتریان، امسال یک میلیارد دلار جریمه به دولت نیجریه بپردازد، کمک خواهد کرد.
 
بر اساس این گزارش این شرکت در راستای گسترش سرمایه گذاری در ایران، در اکتبر موافقت کرد ۲۰ میلیون یورو (۲۲ میلیون دلار) در برنامه تاکسی آنلاین Snapp.ir سرمایه گذاری کند. رییس هیات مدیره MTN در گزارش سالانه شرکت اعلام کرده است پیش بینی می شود ارزش تجارت الکترونیکی در خاورمیانه تا سال ۲۰۱۸ به ۲۰ میلیارد دلار رشد کند و MTN قصد دارد در بخشهای خرده فروشی و سفر سرمایه گذاری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.