اپراتورها

تلفن همراه

December 26, 2016
22:43 دوشنبه، 6ام دیماه 1395
کد خبر: 81743

استراتژی های کسب و کار شرکت خدمات مخابراتی ودافون/ چه می شد اگر ترافیک مثل خدمات ما روان و سریع بود

Vodafoneیک کمپانی بریتانیایی و چند ملیتی بوده و از جمله بزرگ ترین اپراتور های مخابراتی دنیا به شمار می رود. ودافون در 27 کشور جهان ذی نفع داشته و با بیش از 40 کشور دنیا از جمله Safaricom  کنیا، قرارداد شراکت امضا کرده است. این کمپانی بیش از 71 هزار کارمند داشته و در سال 2008 بیش از 289 میلیون مشتری داشت. در بریتانیا، حدود 19 میلیون نفر از خدمات این شرکت استفاده می کنند.
 
ودافون قصد دارد برترین اپراتور مخابراتی دنیا باشد و برای رسیدن به این مهم، سعی دارد همیشه تحسین و اطمینان مشتریان خود را جلب کند. در این راه، آنها رویکرد وظیفه شناسانه ای برای پیشبرد کسب و کار خود اتخاذ کرده اند.
 
این روش اعتبار سازمان و وفاداری مشتریان را افزایش می دهد. استراتژی کسب و کار ودافون و مسئولیت سازمانی آنها، با هم در ارتباط هستند. ودافون بر این باور است که تبلیغات زمانی به ثمر می رسد که روند کسب و کار در یک مسیر پایدار و رو به جلو در جریان باشد.
 
ترویج و پیشبرد
 
ودافون با چهره های مشهوری نظیر دیوید بکام همکاری کرده تا به این شیوه ارزش برند خود را ترویج دهد. از جمله برنامه هایی که این کمپانی برای معرفی خدمات خود ارائه داده شامل این موارد است:
 
• تبلیغات در تلویزیون، بیلبورد ها، مجلات و سایر رسانه هایی که مخاطبان زیادی داشته و تصویر برند را به شکل موثری منتقل می کنند.
 
• فروشگاه های ودافون، محصولات و پرسنل آن، همگی در جهت اشاعه تصویر برند فعالیت می کنند.
 
• ودافون به شکل فعالانه ای با ارسال اخبار محصولات و ایده های تازه خود به مجلات و روزنامه ها، در جهت پیشبرد ارتباطات خود گام برداشته است.
 
اخلاقیات، استراتژی و ارزش ها
 
ودافون رویکرد استراتژیکی نسبت به اخلاقیات و تصمیمات مربوط به کسب و کار خود در پیش گرفته است. این رویکرد شامل نظارت مدیران روی اثرات تصمیمات مهم در بلند مدت است. بحث و گفت وگوی مدیران بر سر گزینه ها، احتمال توافق مابین آنها را افزایش می دهد. اهدافی که به توافق مدیران می رسد، امکان پیشبرد بیشتری خواهند داشت.
 
ودافون شش هدف جهانی در نظر گرفته و یکی از این اهداف، مسئولیت پذیری در زمینه کسب و کار است که شامل مسائل اخلاقی نیز می شود. سازمان ها استراتژی هایی را برای رسیدن به اهداف شان مشخص می کنند. ودافون شش استراتژی را برای مسئولیت اجتماعی سازمانی خود یا (CSR)  در نظر گرفته است.
 
این استراتژی ها، بخشی از رویکرد این کمپانی در رابطه با مسئولیت پذیر بودن آن در عرصه جهانی را پوشش می دهد. از جمله این مسئولیت ها، مســئولیت پــذیری در تبلیغات و بازاریابی است. برای مثال، کمپانی تصمیم گرفته ایمیل ها و پیامک های ناخواسته، برای مشتریان خود ارسال نکند و تنها زمانی این پیام ها برای آنها ارسال می شود که خود مشتریان این اجازه را به شرکت داده باشند.
 
کارکنان ودافون در شرایطی که فضای رقابتی به سرعت در حال تغییر است، استراتژی های کمپانی را پیاده سازی می کنند. آنها موظفند تصمیمات تاکتیکی موثری بگیرند. آنها برای عملی کردن این تصمیمات، به مجموعه ای از ارزش های استوار و مشترک نیازمند هستند. ارزش های شرکت از چهار بخش حاصل می شود که متشکل است از مشتریان، کارکنان، اهداف و دنیای خارج از سازمان.
 
محیط خارجی
 
اخلاقیات، سازمان ها را به مقابله با تغییرات به وجود آمده در محیط ترغیب می کند. مدیران می توانند با کمک گرفتن از ابزار های متعدد، برای درک محیط پیرامون بهره ببرند. درک محیط اهمیت ویژه ای دارد، زیرا به مدیران کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. تحلیل SLEPT یکی از همین ابزارها است که تغییرات در پنج حوزه را مد نظر قرار می دهد.
 
Social   موضوعات داغ جامعه
 
Legal مـــلاحظات و محدودیت های  قانون
 
– Economic اوضاع اقتصادی، تورم و…
 
– Political   ســیاست های دولت
 
Technological   پیشرفت های محاسباتی و…
 
این حوزه ها و مثال هایی که در رابطه با هر کدام ارائه شد، همگی با ودافون در ارتباط هستند.
 
حمایت مالی
 
ودافون حمایت مالی را امری فراتر از چاپ یک لوگو روی پیراهن فوتبالیست ها یا اتومبیل های مسابقه ای می داند. این کمپانی اعتقاد دارد که حامیان مالی اش، سفیران برند ودافون هستند. علاوه بر این، ودافون ارتباط محسوسی بین محصولات، خدمات و سازمان های حمایت  کننده خود ایجاد کرده است. ودافون متعهد شده که از این راه به توسعه و پیشرفت ارزش های سازمان کمک کند.
 
سازمان ها با گسترش USPها آنچه شما را از رقبا و سازمان های دیگر متمایز می کند، به مزایای رقابتی دست پیدا خواهند کرد. ارتباط ودافون با کمپانی USP Ferrari،   موردنیاز آن را از طریق آگاهی یافتن از تغییرات و پیشرفت های لحظه به لحظه بزرگ ترین تیم اتومبیلرانی دنیا تامین می کند.
 
ارتباطات داخل سازمانی
 
کارکنان، ذی نفعان داخلی سازمان هستند. شیوه های ارتباطی مختلفی بین آنها وجود دارد. کارکنان در بخش های متنوعی از سازمان مشغول به کار بوده و نقش های متفاوتی را برای پیشبرد ودافون ایفا می کنند.
 
نکته کلیدی جهت توسعه و برخورداری از ارتباطات بهتر در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، بهره گیری از یک شبکه ارتباطی داخلی یا اینترانت است. اینترانت ارسال ایمیل ها و پیام ها را ساده تر می کند. ودافون برای حفاظت از کارمندان خود، از یک فایروال برای جلوگیری از ارسال ایمیل های SPAM استفاده می کند.
 
جریان های ارتباطی
 
عمودی – از بالا به پایین، از کارمندان ارشد به کارمندان تازه کار. این روش به مشخص شدن اولویت ها و درخواست ها و نیز پیشرفت شیوه عملکرد وظایف، کمک می کند. همچنین شفافیت و باز بودن سازمان، در حرکت رو به بالای اطلاعات و اخبار موثر است. این کار به مدیران ارشد این امکان را می دهد تا با ایده ها و نگرانی های کارکنان در ارتباط باشند.
 
افقی – میان دپارتمان ها و گروه ها. این جریان ارتباطی به افراد در انجام موثر نقش ها و وظایف شان کمک می کند.
 
استراتژی بازاریابی
 
استراتژی بازاریابی، بخش کلیدی استراتژی های کلی سازمان است که در توسعه برنامه های لازم جهت شناسایی تقاضای مشتریان و درنهایت به ثمر رساندن آنها، مورد استفاده قرار می گیرد. استراتژی بازاریابی ودافون در بریتانیا به حفظ سود حاصل از هر یک از مشتریان، بالا بودن کیفیت شبکه و رضایت مشتریان توجه دارد.
 
استراتژی ودافون روی مشتریان و کیفیت محصول متمرکز است. این کمپانی به طور مستمر در پی ارائه محصولات و خدمات جدید و مطابق با فناوری های روز است. در بریتانیا، بازار تلفن همراه در یک بازه زمانی کوتاه و به خصوص در میان جوانان، جایگاه مورد انتظار را به دست آورد. ودافون برای حفظ جایگاه خود، دائما در پی اضافه کردن ارزش های جدید به خدماتی است که به مصرف کنندگان خود ارائه می کند. این شرکت اهدافی را در زمینه بازاریابی درنظر گرفته است:
 
• حفظ مشتریان همیشگی
 
• معرفی خدمات و فناوری های به روز
 
• ادامه توسعه برند ودافون
 
• پیدا کردن مشتریان تازه
 
• افزایش نفوذ خدمات داده ای جدید.
 
کمپانی هایی مثل ودافون به دنبال همکاری با مشتریان شان هستند تا بتوانند به صورت مسئولانه و صحیح به فعالیت خود ادامه دهند. در دنیایی که به سرعت در حال پیشرفت و نوآوری است، تلفن های همراه قدیمی، خیلی سریع کنار گذاشته می شوند.
 
ودافون قدم هایی برای ایجاد یک سری تغییرات مثبت برداشته و در این راه کمپینی به نام کمپین بازیافت را حمایت می کند. با تمرکز بر مسئولیت های سازمانی، ودافون توانسته شرایط برد-بردی را برای سهامداران، کارمندان و محیط فراهم کند. این کار روابط بین سهامداران را بهبود بخشیده و آینده روشنی برای کمپانی در پی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.