سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2017
21:09 پنجشنبه، 16ام دیماه 1395
کد خبر: 81899

با CES 2017: لنوو اسپیکرهای جدیدش را برای رقابت با اکوی آمازون معرفی کرد

لنوو که بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی پی‌سی در دنیا به شمار می‌رود، از اسپیکر هوشمند خود با نام Lenovo Smart Assistant رونمایی کرد که البته مجهز به دستیار مجازی الکسای آمازون نیز هست.
 
 
لنوو جدیدترین اسپیکر خود را با نام Lenovo Smart Assistant معرفی کرد که مجهز به دستیار صوتی مجازی الکسای آمازون نیز هست و البته شباهت زیادی به اسپیکر اکوی شرکت آمازون دارد. همانند اکو، می‌توانید با اسپیکر لنوو موسیقی پخش کنید، تایمر ست کنید و از امکاناتی مشابه بهره ببرید. البته تفاوت‌هایی بین اکو و محصول لنوو وجود دارد.
 
اولین تفاوت در رنگ‌بندی محصول لنوو به چشم می‌خورد. Lenovo Smart Assistant در رنگ‌های سبز کم‌رنگ، خاکستری و نارنجی عرضه می‌شود و البته بخش میکروفون نیز به بالای دستگاه منتقل شده است تا بر اساس ادعای لنوو، سیستم خنک‌کننده‌ی پردازنده‌ی Atom که در آن قرار دارد، به‌خوبی عمل کند. همچنین محصول لنوو ۸ میکروفون دارد اما اکو مجهز به ۷ میکروفون شده است. 
 
 
اما لنوو با همکاری هارمان کاردن، تجربه‌ی صوتی محصول خود را نیز بهبود داده تا بزرگ‌ترین ایراد گوگل هوم و اکو که اسپیکر ضعیف است، برطرف کند. البته‌ نسخه‌ای که با همکاری هارمان کاردن توسعه داده شده است، قیمت بالاتری دارد؛ اما اگر به دنبال تجربه‌ی صوتی خوب باشید، این نسخه مناسب‌ترین گزینه‌ی خرید است.
 
در حال حاضر مشخص نیست اپلیکیشن همراه Lenovo Smart Assistant چگونه کار خواهد کرد. اکوی آمازون با اپلیکیشن الکسا یکپارچه شده است و مواردی را که از اکو درخواست می‌کنید، در خود ثبت می‌کند؛ اما لنوو اسپیکر خود را با اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید و آی‌او‌اس روانه‌ی بازار خواهد کرد که البته مشخص نیست می‌توانید تاریخچه‌ای از درخواست‌ها را در خود ثبت کند یا خیر.
 
Lenovo Smart Assistant قیمتی ۱۳۰ دلاری دارد که هم قیمت گوگل هوم است و البته از اکوی آمازون که ۱۸۰ دلار قیمت دارد، ارزان‌تر است. اما نسخه‌ی هارمان کاردن این اسپیکر نیز دارای قیمت ۱۸۰ دلاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.