تلفن همراه

گوشی

January 16, 2017
7:36 دوشنبه، 27ام دیماه 1395
کد خبر: 81994

افزایش مقاومت آب و غبار آیفون و سامسونگ

آیفون ۸ و سامسونگ گلکسی S۸ دارای رتبه IP۶۸ مقاومت در برابر آب و غبار خواهند بود.
 
عرضه آیفون ۸ و سامسونگ گلکسی S۸ در میان حوادث قابل پیش‌بنی فناوری سال ۲۰۱۷ هستند. بازار تکنولوژی در حال حاضر پر از شایعه‌هایی است که می‌گوید آیفون ۸ و سامسونگ گلکسی S۸ بالاترین قابلیت موجود برای گرد و غبار و حفاظت از آب را دریافت خواهند کرد.
 
با توجه به گزارش‌ها جانشین قریب‌الوقوع آیفون ۷ ضد آب خواهد بود. آیفون ۸ اپل امسال از ویژگی IP۶۸ به عنوان بخشی از ارتقا سالگرد ۱۰ سالگی آیفون بهره می‌برد. گوشی‌های دارنده گواهی IP۶۸ می‌توانند تحت ۵ فوت آب (۱.۵ متر) به مدت ۳۰ دقیقه باقی بمانند.
 
سامسونگ در حال حاضر کیفیت خود را با ترکیب گواهینامه IP۶۸ در گلکسی S۷ و گلکسی S۷ edge بالا برده است. از سوی دیگر آیفون۷ و آیفون ۷ Plus، گواهینامه  IP۶۷دارند که حفاظت از آب تا سه فوت (یک متر) را تضمین می‌کند.
 
از آنجایی که مقاومت در برابر آب و غبار برای گوشی‌های هوشمند تبدیل به نیاز عمده‌ گوشی‌ها در بازار شده است، سامسونگ گلکسی S۸ تصمیم به اتخاذ صدور گواهینامه مقاومت در برابر آب در مدل‌های پایین‌تر گرفته است. بنابراین مدل‌های گلکسی A۳، گلکسی A۵ و گلکسی A۷ نیز ممکن است گواهینامه IP۶۸ را دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.