سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 20, 2017
22:03 جمعه، 1ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82098

در مقابل اتوبانِ بازِ واردات، برای صادرات چراغ‌قرمز فراوان است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با انتقاد از مشکلات موجود در سیستم اداری واردات و ‌صادرات کشور گفت: امروز اتوبان واردات باز و در مسیر صادرات چراغ قرمز و موانع و پیچ‌های بسیار وجود دارد که باید این رویه اصلاح شود.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که با حضور  همتی استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر همبستگی خوبی در کشور وجود دارد که باید مراقب بود در سایه شرایط مختلف سیاسی و اجتماعی مورد لطمه قرار نگیرد.
 
وی افزود: آنچه شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد استان قزوین به سبب همت و ‌عزم مسئولان اراده خوبی برای پیشرفت و ‌ارتقاء استان دارند که جای تقدیر دارد.
 
واعظی با تقدیر از اقشار مختلف مردم گفت: همه مسئولان خود را بدهکار مردمی بدانند که در طول پیروزی انقلاب تا کنون همواره در صحنه حضور داشته و پشت مسئولان خود ایستاده‌اند.
 
این مسئول با اشاره به آمار جذب سرمایه خارجی در استان قزوین تصریح کرد: در ۹ ماهه اول سال ۴۵۰ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی صورت گرفت که رقم مطلوبی است و می‌تواند بیشتر شود.
 
 وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تأکید کرد: دولت بر حمایت از بخش خصوصی اصرار دارد لذا نباید بخش‌های دولتی خود را رقیب بخش خصوصی بدانند.
 
وی ادامه داد: عزم جدی برای فعال کردن بخش خصوصی  و حل مشکلات این حوزه وجود دارد چرا که یکی از بندهای اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به بخش خصوصی و فعال کردن آن است.
 
واعظی با انتقاد از مشکلات موجود در سیستم اداری واردات و ‌صادرات کشور گفت: امروز اتوبان واردات باز و در مسیر صادرات چراغ قرمز و موانع و پیچ‌های بسیار وجود دارد.
 
وی افزود: این شیوه مدیریت باید تغییر کرده و با دقت در واردات مورد نیاز و تسهیل صادرات به ارزآوری بیشتر کمک شود.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد: برای حمل ونقل سریع‌تر و آسان‌تر کالاها، طی توافقی با دولت آذربایجان قرار است ترمینال ریلی در آستارا راه‌اندازی شود تا از طریق قطار حمل ونقل صورت بگیرد.
 
واعظی در پایان از افتتاح فاز اول دولت الکترونیک در دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: با این شبکه ملی ازتباطات خدمات سرعت و کیفیت بیشتر به خود گرفته و مردم می‌توانند به راحتی و با قیمت کمتر از این خدمات بهره ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.