تلفن همراه

گوشی

February 4, 2017
11:15 شنبه، 16ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82228

شرکت مخابراتی نوکیا نسل های مختلف اینترنت 4.5G و 4.5G Pro و 4.9G و 5G را عرضه می‌کند

شاید فنلاندی های نام آشنای دنیای ارتباطات را بتوان پیشروترین شرکت مخابراتی در عرصه شبکه های ارتباطی نسل جدید 5G دانست. به تازگی نوکیا به همراهی اپراتور معروف اروپایی Orange نیز اعلام کرده که در حال انجام اقدامات مهمی در عرضه 5G است. در ادامه با ما همراه باشید تا با قابلیت های نسل های مختلف مخابراتی 4G، 4.5G، 4.5G Pro، 4.9G و 5G نوکیا به صورت مختصر آشنا شویم.
 
شاید بزرگترین مزیت 5G را بتوان در پهنای باند بسیار وسیع آن و قابلیت های گسترده برای انتشار ویدئو در رزولوشن های بالا و اینترنت اشیا نامید. اما اگر بخواهیم به صورت ویژه با همه قابلیت های این بستر ارتباطی نوظهور آشنا شویم بهترین راه مراجعه به این اینفوگرافیک کامل از نوکیا در مورد 5G است.
 
در دنیای آینده هر چیزی که فکرش را بکنید هوشمند خواهد شد؛ از لباس تنان گرفته تا تابلوهای راهنمایی و رانندگی کنار جاده ها. این هدف به صورت پایه باعث افزایش یک عامل مهم خواهد شد و آن هم تعداد کاربران شبکه های ارتباطی موبایل است. اما فراهم کردن امکان دسترسی به این امکانات با "تقسیم شبکه ارتباطی به صورت پویا" است. این قابلیت به ارائه دهنده سرویس های مخابراتی اجازه می‌دهد بتواند شبکه را برای موراد استفاده مختلف و احتیاجات متفاوت آنها به صورت همزمان در دسترس قرار دهد.
 
بدیهی است که در آینده ای بسیار نزدیک موراد استفاده باند وسیعی مانند انتشار ویدئوهای 8K و گیمینگ VR نیز وجود دارد که پایداری بالای شبکه مخابراتی را طلب می‌کند. اپراتور Orange و نوکیا در نظر دارند که با تشکیل ساختار توسعه یافته ای از ارتباط چند کاناله گسترده (Massive MIMO) و استفاده از باندهای فرکانسی جدید بر روی شبکه های حال حاضر 4.5G و همچنین شبکه های تازه واردی مانند 4.5G Pro و 4.9G به سرعت های بسیار بالای انتقال اطلاعات چندین گیگابیتی برسند.
 
 
نوکیا اعلام کرده است که در حال حاضر 90 شرکت به صورت مستقیم از خدمات و تجهیزات شبکه ارتباطی 4.5G این شرکت استفاده می‌کنند و در سال جاری شبکه ی 4.5G Pro با پتانسیل برقراری ارتباط 10 برابر سریعتر از 4G عرضه خواهد شد. بعد از آن نیز 4.9G که جهشی بسیار بزرگ در نسل چهارم و به قول نوکیا، یک پله قبل از 5G است عرضه خواهد شد که توانایی برقراری ارتباط در چند سرعت مختلف گیگابیتی و تأخیر های زیر 10 میلی ثانیه را داراست.
 
در کنار نوکیا شرکت های بزرگ بسیاری نیز قرار دارند که به توسعه شبکه و ساختار های جدید 5G می‌پردازند که شاید بزرگترین آنها سامسونگ، ورایزون، تی موبایل و چاینا موبایل باشند. به هر حال افق رونمایی نسخه نهایی 5G سال 2020  است و مطمئناً تا آن زمان اهداف مورد نظر شرکت ها محقق خواهد شد و شاهد ارائه سرعت های بی‌نظیر و کیفیت های بسیار بالای شبکه های ارتباطی خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.