اپراتورها

تلفن همراه

February 5, 2017
17:34 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82267

رونمایی از پیام‌رسان “رایفون” از سوی اپراتور سوم تلفن

اپراتور سوم ارتباطی از راه‌اندازی یک نرم‌افزار ارتباطی با عنوان رایفون خبر داد.
 
مراسم رونمایی از طرح‌های اپراتور سوم ارتباطی صبح امروز با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و کار، تعاون و رفاه اجتماعی رونمایی شد.
 
مجید صدری – مدیر عامل شرکت رایتل – در این مراسم، اظهار کرد: همواره اپراتور سوم تلاش داشته در حوزه OTT اقدامی موثر داشته باشد. برهمین اساس نرم‌افزار "رایفون" از امروز رونمایی می‌شود تا با بهره‌گیری از آن مشترکان بتوانند از پیام‌های صوتی و تصویری این پیام رسان دیتا بهره‌مند شوند.
 
وی همچنین یادآور شد: تماس با این نرم‌افزار حتی در شرایطی که فردی که با او تماس گرفته می‌شود، فاقد چنین اپلیکیشنی باشد نیز موثر خواهد بود.
 
مدیر عامل شرکت رایتل در ادامه‌ی صحبت‌های خود به دیگر طرح‌هایی که توسط این اپراتور رونمایی می‌شود اشاره کرد و از افتتاح طرح تجمیع LTE و LTE-Advanc خبر داد و افزود: یکی‌دیگر از مواردی که به راه‌اندازی آن نیاز بود، بحث IPV6 بود که با توجه به بازار IPV4 و معضلاتی که در این بخش وجود داشت، لازم بود دسترسی به این بخش سریع‌تر محقق شود که اکنون این موضوع برای کل مشترکان رایتل اتفاق افتاده است.
 
صدری از راه‌اندازی سامانه وب چت مرکز تماس رایتل خبر داد و سرویس ارائه ریز مکالمات و ریز مصرف دیتا را از دیگر خدماتی دانست که از این پس امکان دسترسی آن به طور غیرحضوری برای مشترکان اپراتور سوم مهیا خواهد بود.
 
مدیرعامل اپراتور سوم در ادامه صحبت‌های خود از دیگر طرح‌هایی که رایتل به مناسبت دهه فجر رونمایی می‌کند، خبر داد و افزود: یکی از این طرح‌ها به بحث شبکه توزیع محتوا مربوط می‌شود که با توجه به مجوزی که رایتل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده، قادر به ارائه خدمات VOED شده و بدین ترتیب ۱۲۰ فیلم از طریق سامانه مربوطه قابل دسترسی خواهد بود.
 
صدری همچنین به بحث عقد قراردادهای رایتل با اپراتورهای مجازی، تلفن همراه اشاره کرد و گفت: اکنون با پنج شرکت در این حوزه قراردادهایی امضا شده و سهمی نیز برای ترافیک دیتای یک ساله این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که این عدد ۱۴۰۰ ترابایت در سال خواهد بود. همچنین قرار است ۲۸۶ میلیون دقیقه مکالمه در طول سال اول بر این بستر صورت بگیرد. بر همین اساس از وزیر ارتباطات درخواست داریم پنج مگ پهنای باند را برای این موضوع به ما اختصاص دهد.
 
مدیرعامل اپراتور سوم در بخش‌های دیگری صحبت خود نیز به آمارهای مربوط به اپراتور سوم اشاره و تاکید کرد: طی سال‌های گذشته رایتل توانسته است با ۲۳۷ اپراتور از ۱۳۷ کشور دنیا قرارداد رومینگ بین‌الملل به امضا برساند، همچنین اکنون با ۳۰ کشور رومینگ LTE داشته و امیدواریم به زودی در حوزه رمینگ خدمات پرواز نیز اقدامات متعددی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.