اپلیکیشن

تلفن همراه

February 7, 2017
9:19 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82296

پیام‌رسان های داخلی تا یک سال دیگر جایگزین می شوند

رییس مرکز ملی فضای مجازی از جایگزینی پیام رسان های داخلی به جای خارجی، در یک سال آینده خبر داد.
 
سید ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بر اساس اصول انقلاب در حال شکل‌گیری است، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر راه‌اندازی شبکه ملی و داشتن شبکه ای با مدیریت پایدار و زیرساخت و امنیت ایرانی تاکید داشتند.
 
وی ادامه داد: موضوع شبکه ملی اطلاعات،‌ از مصوبات و اهداف مرکز ملی فضای مجازی بوده است.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه خدمات کاربردی باید حتما ملی باشند، افزود: در راستای شبکه ملی اطلاعات، خدماتی از جمله ایمیل و پیام رسان‌ها، موتورهای جست‌وجو باید ملی باشند  و امیدواریم ظرف یک سال آینده پیام رسان‌های داخلی ، جایگزین پیام رسان‌های خارجی شوند.
 
این مقام مسوول،‌ شبکه ملی اطلاعات را از جمله موفق‌ترین دستاورد دولت یازدهم دانست و گفت:  موضوعاتی مانند خودگردانی مدیریت، خودمختاری در طراحی فنی، حکمرانی در شبکه، توسعه در بلوغ شبکه، بومی سازی فناوری، داشتن رصد متمرکز، شبکه‌های مستقل اختصاصی و مدیریت و مهندسی ترافیک داخلی، در شبکه ملی اطلاعات پیگیری می‌شود به نحوی که شبکه در هر شرایط خاص کشور به کار خود ادامه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.