اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 25, 2017
20:16 شنبه، 7ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82541

با MWC2017: اینتل و اریکسون اتحادی برای توسعه کاربردهای 5G تشکیل می‌دهند

اینتل و اریکسون اتحادی برای توسعه کاربردهای 5G تشکیل می‌دهند که هدف آن، یافتن و آزمایش ایده‌های جدید در مورد اینترنت اشیا صنعتی است. 
 
اینتل پیشرفت‌های خود در فناوری 5G را در نمایشگاه MWC در معرض دید عموم قرار خواهد داد و اپراتورها برای تطابق با استانداردهای جدید عجله خواهند کرد. اما هدف این غول چیپ‌ساز تنها ساخت شبکه‌های سریع‌تر موبایلی نیست. بر اساس خبری که اینتل اعلام کرده است، این شرکت قصد دارد با همکاری شرکت‌های اریکسون، هانی‌ول، جنرال الکتریک و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اتحادی با نام 5G Innovators Initiative تشکیل ‌دهند که با نام اختصاری 5GI2 شناخته خواهد شد و هدف آن یافتن و آزمایش ایده‌های جدید در مورد محصولات، تجارت‌ها، شهرها و رسانه‌های مرتبط با هم است.
 
در ابتدا، 5GI2 بر اینترنت اشیا صنعتی از جمله کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای پهپادها تمرکز خواهد داشت. این مرکز با پیوستن شرکت‌های دیگر گسترش خواهد یافت و 5GI2 امید دارد که اپلیکیشن‌هایی برای خودروهای خودران، زیرساخت‌های هوشمند، بخش سلامت و رسانه‌ها توسعه بدهد. برنامه پایلوت اولیه شامل طرحی گام به گام برای نیازهای اولیه اتصال، سرعت و امنیت خواهد بود که بتوان آن را به‌راحتی کپی کرد یا به‌صورت متن باز ارائه کرد.
 
آشا کدی، معاون اینتل و مدیر استانداردهای نسل بعدی این شرکت می‌گوید: «5G تنها در مورد گوشی‌های هوشمند سریع‌تر نیست. 5G در مورد ماشین‌ها و اشیایی است که آینده‌ای جدید و متصل‌به‌هم برای ما به ارمغان می‌آورند. ساختن آینده 5G نیاز به راهبرد جدیدی در توسعه و همکاری صنعتی دارد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.