تلفن همراه

گوشی

February 27, 2017
17:32 دوشنبه، 9ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82570

با MWC2017: گوشی های هوشمند موتو جی 5 و موتو جی 5 پلاس رسما معرفی شدند

بعد از مدت‌ها انتظار سرانجام در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، دو گوشی‌ هوشمند موتو جی ۵ و موتو جی ۵ موتورولا رسما معرفی شدند.
 
eb8c087f-104a-4169-8d63-0cdbae21f9ef.jpg
همانطور که انتظار داشتیم سرانجام دو گوشی‌ هوشمند جدید و مورد انتظار موتورولا موسوم به موتو جی ۵ و موتو جی ۵ پلاس در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلونا رسما معرفی شدند. پیش از این در شایعات و گزارش‌های مختلف بارها شاهد انتشار مشخصات فنی این دو محصول بودیم و حالا ظاهرا بیشتر این مشخصات صحت داشته‌اند.
 
 
گوشی‌ هوشمند موتو جی ۵ از یک نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی بهره می‌برد. این محصول به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ مجهز شده است که روی فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کار می‌‌کند. حافظه‌ی رم پردازشی موتو جی ۵ معادل ۲ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی این محصول ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته مدل ۶۴ گیگابایتی این محصول نیز در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی اشاره کرد و بنابراین اگر حافظه‌ی داخلی موتو جی ۵ برای شما کافی نباشد؛ به‌راحتی می‌توانید با استفاده از یک کارت اس‌دی آن را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر ارتقاء دهید. گوشی‌ هوشمند موتو جی ۵ همچنین مجهز به یک دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی است. باتری در نظر گرفته شده برای این محصول ظرفیتی ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. سیستم‌عامل پیش‌فرض موتو جی ۵ اندروید ۷.۰ نوقا است. علاوه بر این، گوشی یادشده از سنسور اثر انگشت نیز بهره می‌برد.
 
 
اما موتورولا در کنار مدل معمولی موتو جی ۵ از مدل دیگری با نام موتو جی ۵ پلاس هم رونمایی کرده است. این گوشی‌ هوشمند از صفحه‌نمایشی ۵.۲ اینچی بهره می‌برد. کیفیت نمایشگر موتو جی ۵ پلاس همانند برادرش فول اچ‌دی در نظر گرفته شده است. این محصول از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ بهره می‌برد و فرکانس کاری این پردازنده روی ۲.۰ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه‌ی رم این محصول ۲ و ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی آن ۳۲ و ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. 
 
 
این دستگاه از یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار دوگانه‌ی پیکسلی بهره می‌برد که این ویژگی سرعت فوکوس روی سوژه را نسبت به فوکوس دوربین‌های معمولی گوشی‌های هوشمند افزایش خواهد داد. علاوه بر این موتو جی ۵ پلاس مجهز به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی است. باتری این گوشی‌ هوشمند ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. از دیگر مشخصات گوشی یادشده می‌توان به NFC و سنسور اثر انگشت اشاره کرد. این مدل از فناوری توربو شارژ پشتیبانی می‌کند و با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توانید از آن ۶ ساعت استفاده کنید.
 
 
نظر شما در مورد این دو محصول چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.