تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 1, 2017
15:51 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82608

با MWC2017/ بخش C-Lab سامسونگ پروژه‌های جدید واقعیت مجازی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ نمایش می‌دهد

سامسونگ الکترونیکس در روز یک‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ در MWC 2017 اعلام کرد که چهار پروژه نوآورانه بخش آزمایشگاه خلاقیت (C-Lab) خود را در کنگره جهانی موبایل امسال در بارسلون رونمایی خواهد کرد که طیفی گسترده از تجربه‌های مربوط به واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را شامل می‌شود که دو روند مهم در فناوری‌های امروز محسوب می‌شوند. این پروژه در «چهار سال پس از این» (4YFN) معرفی خواهد شد که یک پلتفرم برای تجارت‌های استارت‌آپی، با پتانسیل نمایش در کنگره جهانی موبایل در چهار سال آینده، با هدف اتصال و شبکه‌سازی آنها با سرمایه‌گذاران است.
 
بخش آزمایشگاه خلاقیت که در دسامبر ۲۰۱۲ ایجاد شد، یک برنامه پرورش ونچر داخلی است که از فرهنگ همکاری شرکتی خلاقانه و ایده‌های نوآورانه برخاسته از کارمندان سامسونگ حمایت می‌کند. این برنامه از توسعه ایده‌های اختراعی تمامی بخش‌های تجاری حمایت می‌کند.
محصولات موضوع نمایش شامل یک وسیله کمکی هوشمند برای افراد نابینا، عینک‌های تماشای کامپیوتر بدون مانیتور، یک راه حل مبله کردن خانه به‌صورت واقعیت مجازی و یک پلتفرم تجربه سفر ۳۶۰ درجه‌ای است.
 
 
رلومینو (Relumino)
رلومینو یک برنامه کمک بینایی است که به همراه Gear VR برای افراد نزدیک بین و نابینا عمل کرده و به آنها امکان خواندن کتاب و تماشای تلویزیون را با وضوح خوب می‌دهد. این برنامه به‌صورت یک برنامه موبایلی عمل می‌کند که اگر وارد Gear VR سامسونگ شود می‌تواند تصاویر و متون را به گونه‌ای تقویت کند که امکان لذت بردن از آنها با کیفیت بهتر فراهم می‌شود. همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان نقطه‌های کوری که به خاطر بیماری چشمی کج بینی (متامورفوزیا) ایجاد می‌شوند، را با کمک شبکه چارت آمسلر (Amsler) با تصاویر واقعی جابه‌جا کرد. در حال حاضر هزینه دستگاه‌های کمک بصری بسیار بالاست و رلمینو امکانی فراهم می‌کند تا کاربرانی که به این گونه وسایل نیاز دارند، با صرف هزینه بسیار کمتری قادر باشند تا برنامه‌های تلویزیونی محبوب خود را تماشا کنند. 
 
1.png
مانیتورلس (Monitorless)
مانیتورلس یک راه حل کنترل از راه دور VR/AR است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد از ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر، بدون مانیتور استفاده کنند. این راه حل شامل یک عینک ویژه شبیه عینک‌های دودی معمولی است. از این عینک برای دیدن محتوای ابزارهای دیگر مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر استفاده شده و به یمن قابلیت الکتروکرومیک شیشه‌ها، می‌توان آن را برای کارکردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز استفاده کرد. مانیتورلس به این واقعیت اشاره دارد که در حال حاضر محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ به اندازه کافی در بازار وجود نداشته و به کاربران امکان می‌دهد تا از بازی‌های کامپیوتری با ظرفیت بالا، روی دستگاه‌های موبایل استفاده کنند.
 
3.PNG
وویلد آس (VuildUs)
وویلد آس یک راه حل طراحی و مبلمان خانه است که به کاربران امکان می‌دهد نمای یک وسیله مانند جا شدن آن در اتاق را پیش از خرید مشاهده کنند. این وسیله شامل یک دوربین با عمق ۳۶۰ درجه و یک برنامه موبایلی برای ابزارهای سازگار با واقعیت مجازی است. در ابتدا کاربر هر دو ابزار را به هم وصل کرده و با استفاده از دوربین خانه خود را اسکن می‌کند. سپس از این داده برای ایجاد یک نمای واقعیت مجازی از خانه کاربر استفاده می‌شود که پس از آن کاربر می‌تواند با استفاده از هدست واقعیت مجازی وارد آن شود. در این حالت فرد می‌تواند لوازم خانه را به‌صورت سه بعدی مشاهده کرده و در صورت پسندیدن، آن را بلافاصله خریداری کند. این راه حل نیاز به اندازه‌گیری فضا پیش از خرید لوازم را از بین می‌برد زیرا به‌صورت زنده می‌توان مشاهده کرد که وسایل انتخاب شده با فضای خانه سازگار هستند یا خیر. 
 
4.PNG
تراورر (traVRer)
تراورر یک پلتفرم ویدیویی ۳۶۰ درجه‌ای است که به کاربر امکان می‌دهد سفر مجازی واقع‌گرایانه‌ای را پیش و پس از سفر واقعی تجربه کند. کسانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، می‌توانند مکان‌های مهم و معروف سراسر جهان را به همراه حال و هوا، صداها و رخدادهای ضبط شده، مشاهده کنند. کاربران می‌توانند بدون مشکل میان ویدیوهای مختلف سوئیچ و در جهت‌های مختلف حرکت کرده یا یک مکان را در زمان‌های مختلف روز مشاهده کنند. تمامی این موارد بدون نیاز به حرکت در منوهای مختلف برای یافتن گزینه‌های ویدیویی جایگزین انجام خواهد شد.
 
لی جای ایل، معاون رئیس مرکز نوآوری و خلاقیت سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «ما به حمایت از ایده‌های جدید و خلاقیت ادامه خواهیم داد، بویژه اگر این موارد به تجربه‌هایی نوین برای کاربران‌مان منجر شود. این جدیدترین نمونه‌های پروژه‌های آزمایشگاه خلاقیت، مثالی است که نشان می‌دهد ما افرادی با استعداد و کارآفرین داریم که از ورود به حوزه‌های جدید هراسی ندارند. ما به دنبال تقویت بررسی کاربردهای نوین برای واقعیت مجازی و ویدیوی ۳۶۰ درجه هستیم، زیرا این حوزه احتمالات بی‌انتهایی دارد».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.